כך רואים בסעודיה את מה שקורה בעזה, בירדן ומה באמת חושבים על חמאס

העיתון עכאז ,אחד החשובים בסעודיה, שעורכו הראשי מקורב ליורש העצר בן סלמאן, מפרסם מאמר פובליציסטי של העיתונאי מוחמד א-סאעד. 

לדעתו ישראל הביסה צבאית את חמאס בלי שום ספק, חמאס התנהל בחובבנות וכן הוא תוקף את מה שהוא רואה כמזימה של חמאס להפיל את השלטון בירדן.

חושב שזה מאמר מעניין וממליץ לקרוא את הציטוטים הבאים החשובים. “נראה שחמאס ובעלי בריתו עברו לתוכנית B כדי להשמיד את האזור, בעקבות כישלון תוכנית “A” והתבוסה המהדהדת שספגה לאחר 7 באוקטובר. תוכנית חמאס התבססה על מבצע צבאי מסיבי. שיצית את האזור וייצור בו בלבול מבחינה מדינית וביטחונית”.

“ואז, ב-8 באוקטובר, הניח סינוואר רגל אחת על השנייה על הספה הנוחה שלו בחווה שלו בעזה, ממתין שמנהיגי העולם יתקשרו אליו כדי לתווך ויבקשו ממנו רחמים, כמו גם מאיסמעיל הנייה ומשעל… היו תפישות שישראל לא תיכנס למלחמה קרקעית, ושישראל תכרע ברך למען החטופים. זה היה לשווא. זה היה כישלון מוחלט (של חמאס) להבין את המנטליות הישראלית והמערבית”.

“לאחר ההרפתקה ההיא תושבי עזה הפכו הרוגים, פצועים ועקורים, בעוד סינוואר מסתתר במנהרות ושבוי בתוכם”.

בתוך יותר מ-100 ימים, חמאס לא הצליח להרוג יותר מ-300 חיילים ישראלים בעוד יותר מ-30,000 פלסטינים נהרגו. מאזן הדם כאן עומד לטובת ישראל ללא ספק. חמאס לא ניהל את המערכה בצורה צבאית. מה שעשה חמאס הוא קרב חובבני של פלג השולט בגורלם של 2.5 מיליון פלסטינים, אותם הוא לקח איתו לתהום.”

“ברור שחמאס נכשל בניהול הקרב הצבאי שלו, וכיום הוא חי בכיכר האחרונה של עזה, כאילו הוא אומר לעולם “הצילו אותי מישראל” ובעצם רוצה לבנות עסקת חליפין פוליטית המבוססת על מחאת הרחוב בעמאן, כאילו היא אומרת לאמריקה עזה בתמורה לירדן.”

“תוכנית חמאס החדשה היא בעצם סחיטה של המערב והעולם הערבי, והיא מעבירה מסר ברור למעצמות בינלאומיות ואזוריות, האומר: או שתשאירו אותנו בעזה או שנשתלט על ירדן. אם חמאס ישכח את ספטמבר השחור, הצבא הירדני לא ישכח אותו, והוא יישאר פטריוט נאמן המסוגל לפטור את ירדן מכל הסכנות העומדות בפניו.”

Gaza: Jordan airdrops medical aid, comms blackout hits strip

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון     קרדיט לתמונות: new arab