האופנסיבה הישראלית על מטרות איראניות בסוריה נמשכת. אפשר והושמד מאגר נשק כימי

כלי טיס ישראלים פתחו אתמול בערב, יום ראשון, תקיפות אוויריות נגד מרכז המחקר המדעי באזור ג'מרייה, בנוסף לאתרים השייכים למשטר הסורי באזור הכפרי של מערב דמשק.

סוכנות הידיעות של המשטר הסורי (SANA) דיווחה כי "אזרחים" נפצעו בתקיפה ישראלית על מטרות ברחבי הבירה דמשק.

הסוכנות ציטטה מקור צבאי שאמר, "בשעה 21:30 (שעון מקומי) הערב (ראשון) לערך, פתח האויב הישראלי במתקפה אווירית מכיוון הגולן, כשהוא מכוון למספר נקודות בסביבת דמשק."

הגורם הוסיף כי התקיפות הישראליות "הביאו לפציעתם של שני אזרחים ולכמה אבדות חומריות".

מקורות מקומיים דיווחו כי ההפצצה הישראלית כוונה למרכז המחקר המדעי בעיירה ג'מראיה, ממערב לדמשק, וציינו כי תושבי האזורים המקיפים את העיירה וכמה שכונות בבירה אישרו את התפשטות הריחות המטרידים בעקבות הפצצת מרכז המחקר.

המקורות הוסיפו כי ההפצצה כוונה גם לאתרים באזור דימאס ליד הכביש המהיר דמשק-ביירות, בנוסף לבית הממוקם בפרבר קודסאיה, ממערב לבירה.

 

במהלך השבוע האחרון פתחה ישראל בשורה של תקיפות אוויריות נגד מספר אתרים בבירה דמשק וסביבותיה, דיר א-זור, ובאזור המזרחי של מחוז חאלב, שהיו עדים להפצצה האלימה ביותר מסוגה, שהביאה לעשרות מקרי מוות ופציעות, כולל 5 הרוגים מהחיזבאללה.

קרדיט: סוריה טי וי      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

ברשתות החברתיות הסוריות דווח כי "מטוסי קרב ישראליים ביצעו תקיפות אוויריות לעבר אזורי אלדימאס וג'מראיה באזור הכפרי המערבי של דמשק . מקורות מקומיים דיווחו כי אחת התקיפות פגעה ב"מרכז המחקר המדעי" באזור ג'מראיה. מקור סורי מקומי דיבר על דליפת גז סארין ממחסנים שהיו מטרה לתקיפות הישראליות בעיירה ג'מראיה שבאזור הכפרי (ריף) של דמשק .

 

רשת החדשות הסורית "עין הפרת" דיווחה אמש, יום ראשון, כי תקיפות ישראליות כוונו לכמה אתרים צבאיים השייכים למשטר ולמיליציות איראניות באזור הכפרי של דמשק.

מקורות מקומיים חשפו לרשת "עין אל-פורת" כי הפשיטות כוונו למרכז "המחקר המדעי" באזור ג'מראיה באזור הכפר של דמשק, והביאו להרג של לפחות שני אנשים ולפציעתם של אחרים.

המקורות ציינו כי נפלטו ריחות לא נעימים בעקבות תקיפת מרכז המחקר המדעי, שמספר תושבים השוו אותו לריח של גופרית, ככל הנראה כתוצאה משריפת חומרים מסוימים בתוך האתר המותקף.

לפני מספר ימים תקיפות ישראליות כוונו לאתרים השייכים לחיזבאללה באזור ג'דיידת א-שיבאני באזור הכפר של דמשק, וגרמו לנזק בחומר ולפרוץ אש באתר היעד.

קרדיט לתמונה: עין הפרת