דיווח: ישראל תוקפת פעם שלישית בתוך שבוע מערכי חיזבאללה בשטח סוריה ליד גבול לבנון

קלמון שמצפון לדמשק: טילים ישראליים פגעו בעמדות צבא סוריה וחיזבאללה ליד גבול לבנון

 

עם עלות השחר של יום ראשון הפציצו כלי טיס ישראלים עמדות של הצבא הסורי וחיזבאללה באזור קלמון, סמוך לגבול לבנון-סוריה, בפעם השלישית בתוך שבוע.

אתרי חדשות הנאמנים למשטר דיווחו ששמעו פיצוצים מסביבת הבירה דמשק, ואישרו כי מערכי ההגנה האווירית של הצבא הסורי "התעמתו עם מטרות עוינות".

משרד ההגנה הסורי לא הודיע ​​רשמית על התקיפות, וגם הסוכנויות הרשמיות והטלוויזיה הרשמית של המשטר לא פרסמו כל ידיעה על התקיפה.

אתר החדשות הסורי – "סאוט אל-עצימה" (קול הבירה) מסר כי כלי טיס ישראלים הפציצו אתרים צבאיים באזור קלמון שבמחוז ריף דמשק, וציין כי ההגנה האווירית של המשטר ניסתה ליירט את הטילים הישראליים.

מקורות מקומיים אמרו לאתר החדשות "אל-מודון, כי ההפצצה הישראלית כוונה לאתרים סורים בהרים שבאזור ג'דיידת אל-ואדי (جبال منطقة جديدة الوادي) בקלמון ואתר נוסף שעשוי להיות מחנה חיזבאללה באזור אל-דוראג' הסמוך לגבול עם לבנון, מה שגרם לשריפות בתוך המחנה.

 

ההתקפה על עמדות חיזבאללה ליד גבול סוריה-לבנון היא שלישית מסוגה בתוך שבוע, ובמקביל לתקיפות ישראל על אזור בעלבק הלבנוני, הקרוב לגבול עם סוריה.

עם שחר ביום שלישי הפציצו כלי טיס ישראלים אתרים צבאיים של המשטר הסורי וחיזבאללה בסביבת יברוד בקלמון, מה שגרם לפיצוצים בתוך היעדים המותקפים ולשריפות שהתלקחו בתוכם.

לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, התקיפות כוונו למחסני נשק של חיזבאללה ומיליציות איראניות בסביבת אזור יברוד באזורים הכפריים של דמשק, מה שהוביל להשמדת נשק ותחמושת ולהתפרצות אש במטרות היעד. כמו כן נשמעו מהם פיצוצים, "על רקע מידע על הרוגים ופצועים".

ההתקפה של יום שלישי על קלמון הייתה השנייה בתוך 48 שעות, כאשר כלי טיס ישראלים הפציצו, עם עלות השחר ביום ראשון, משלוח של כלי נשק בתוך אתר של צבא סוריה ששימש את חיזבאללה, כמו גם אתר נוסף ליד גדוד ההנדסה, בין  יברוד ונאבכ בהרי קלמון באזור הכפרי של דמשק, לפי המצפה הסורי.

רויטרס מסרה כי התקיפות הישראליות על אזור קלמון הסורי כוונו לתשתיות מורכבות וביצורים של חיזבאללה ליד הגבול עם לבנון.

קרדיט: "קול לבנון"     קרדיט לתמונות: