מסמך שדלף חושף:רוסיה צמצמה דרסטית את מימון הכוחות הנאמנים לה בסוריה

בשבת פרסם העיתון “אל-קודס אל-ערבי” את תוכנו של מסמך שדלף החושף כי רוסיה צמצמה את המימון של גייס 5, יחידות הנאמנות לו בסוריה, בחמישים אחוז.

העיתון מסר כי המסמך שהודלף מאשר את הידיעה שהופצה על צמצום התמיכה הרוסית בכוחות סורים  בשנה שעברה על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, והמתח ביחסים הצבאיים בין צבא סוריה לכוחות הרוסים הפועלים בסוּריָה.

העיתון ציין כי הוא נרתע מפרסום המסמך המקורי כדי להגן על המקור, והסתפק בהדגשת נקודותיו החשובות ביותר.

הוא דיווח כי המסמך נמסר על ידי מפקד הקבוצה המבצעית הרוסית, גנרל ולרי, ב-25 באפריל 2023, למייג’ור גנרל (אלוף) מונט’ר סעד איברהים, מפקד הגייס החמישי, ויו”ר ועדת הצבא והביטחון באידליב , הנאמן לכוחות הרוסיים בסוריה, וקבע כי נשיא הפדרציה הרוסית קיבל החלטה לגבי… צמצום סד”כ גייס 5  והיחידות הכפופות לה, הממומנות על חשבון הפדרציה הרוסית, ב-50 אחוז.

 

במסמך צוין כי הסכומים הכספיים הדרושים להפעלה שוטפת של גייס 5 והיחידות הקשורות אליה הצטמצמו, החל מהתאריך 1 ביולי 2023.           הגנרל הרוסי הוסיף במברקו, “אני מבקש מכם להכין ולשלוח את הצעותיכם עד 7 במאי  2023 ודווחו לנו על מנת להקים מחדש את הפיקוד והמטה המצומצם של גייס 5 והיחידות שתחת פיקודה”.

המברק תיאר את מפקד גייס 5 כ”אחד המפקדים החשובים ברפובליקה הערבית הסורית שקבלת ההחלטות תלויה בו בנושאים החשובים ביותר המשרתים את סוריה”.

העיתון ציין כי המסמך מסביר את הירידה בהצטרפות מתנדבים חדשים לגייס 5  הנתמך על ידי רוסיה לאחר קיצוץ תקציבו בחצי, שכן משכורות המתנדבים שלו הופחתו מ-200 דולר ארה”ב לפני יולי 2023 ל-100 דולר לאחר מכן.

חטיבת קודס, שתקציבה  צומצם דרסטית נטשו את הרוסים וחזרו להיות נאמנים לאיראנים . בעוד שמיליציית קטרג’י שמרה על יחסיה עם רוסיה, כי היא מסתמכת על מקורות מימון אחרים הקשורים להכנסות מהובלת נפט ממזרח סוריה לבתי הזיקוק בחומס ובניאס. וכן היא מסתמכת על החברות המסחריות הריווחיות שלה ועל תפיסת רכושם של נפקדים וסחר בסמים.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: סוכנות סאנ”א