סלובניה פונה נגד ישראל. מה קרה?

תהיתם מה קרה פתאום סלובניה המדינה השקטה והסימפטית עומדת נגד ישראל?

להלן מספר דברים – לאחר שנים רבות שהשמאל האנטישמי לא היה במשחק במדינה הזאת הם עלו לשלטון – פיקו הוא איש שמאל דמוקרט אנטישמי כלומר מילים מכובסות לקומוניסט ואכן הוא הוא כזה. הקומוניסט עלה לשלטון ככל הנראה בגלל הקשר שלו לכספים של החונטה הסובייטית ברוסיה – הוא מציג פן אנטי אוקראיני קיצוני. סלובניה בראשותו היא אולי המדינה המבודדת ביותר באירופה. צרפת ועוד מדינות אחרות לא מזמינות אותם לועידות בנושא אוקראינה. מדינות נוספות לא מעוניינות להזמין נציגים מסלובניה למערב אירופה כי הם חוששים מדליפת מידע בטחוני לחונטה הסובייטית. הרפובליקה של צ’כיה וסלובקיה משהות את שיתוף הפעולה הממשלתית ביניהם.

לאחרונה פרצו בבירה הפגנות של אלפי מתנגדי משטר בטענה, להשתלטות הקומוניסטים על המדינה והפגיעה בדמוקרטיה. הקומוניסט פיקו עושה את מה, שעושה דברו פוטין עשה בעבר – משנה חוקים! – הוא שינה חוק על מנת למנות איש מטעמו לראש הביון הסלובני – שהוא בנו של מפקד משטרה לשעבר, שכרגע מנהל נגדו משפט על שייכות וחברות בארגון פשע. עוד טוענים המפגינים כי הוא מבטל משרדים של תובעי המדינה ומנסה להשתלט על מערכת המשפט.

המפגינים מהאופוזיציה ממשיכים וטוענים “יש צורך לומר שאנחנו מסרבים להיות משתפי פעולה עם רוסיה בזמן מלחמה”‘. “אנחנו מסרבים להיות שותפים למשטר טוטליטרי ולמדינה שמתייגת את סלובקיה ואת העולם הדמוקרטי כולו כאויבים”.

ממשלת פיקו הפכה לשמצה בזכות עמדותיה הפרו-רוסיות. הוא הפיץ נרטיבים שבהם השתמשו גורמים פרו-קרמלין וארגן פגישה בין שר החוץ הסלובקי, ג’ורג’ בלנאר, לבין מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב.

פיקו הוא חלק מהפעילות הפרוגרסיבית או בשמה האמיתי ארגון המפלגות הקומוניסטיות העולמיות. סלובקיה היא בסך הכל עוד מדינה במלחמת העולם השלישית הבאה לקראתנו.

ייתכן שזו תמונה של ‏טקסט שאומר '‏‎NEWS INDONESIA AND SLOVENIA SET TO TAKE ISRAEL TO COURT ON NEW CHARGES!‎‏'‏

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות