ישראל תציג את תוכניות המתקפה על רפיח בפני ארה"ב לקבלת אישור

לראשונה בחמשת השבועות האחרונים שהתפרסמו המחלוקות בין נשיא ארה"ב לראש ממשלת ישראל על מלחמת עזה, ג'ו ביידן ובנימין נתניהו שוחחו ביניהם בטלפון.

על פי הודעת הבית הלבן, שני המנהיגים דנו ב"ההתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה, כולל המצב ברפיח והמאמצים להרחיב את הסיוע לעזה" ביום שני, 18 במרץ.

כמו כן, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר במסיבת עיתונאים לאחר שיחת הטלפון בין המנהיגים האמריקאים והישראלים כי מר נתניהו הסכים לשלוח צוות לוושינגטון כדי לדבר על רפיח.

המשלחת הישראלית לבירת ארה"ב תכלול גורמי צבא, מודיעין ובכירים כדי לתאם את הסיוע ההומניטרי לעזה ןכדי לתת מענה לדאגותיו של ממשל ביידן לגבי פעולות ישראל ברפיח.

תאריך המשלוח של צוות זה לא פורסם עדיין.

ג'ייק סאליבן אמר גם כי הנשיא ביידן הדגיש את מחויבותה של אמריקה לזכותה של ישראל לרדוף אחרי חמאס, אך שאל את ראש ממשלת ישראל על היעדר "אסטרטגיה קוהרנטית ובת קיימא" להביס את חמאס.

לדברי היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ישראל לא הציגה תוכנית לפינוי בטוח של אזרחים פלסטינים (במקרה של מבצע קרקעי של הצבא הישראלי ברפיח), ומר ביידן הביע דאגה מכך.

בשבוע שעבר כינה ג'ו ביידן את המבצע הצבאי המתוכנן של הצבא הישראלי ברפיח, בדרום עזה, "קו אדום" ואמר שהוא לא רוצה לראות עוד 30,000 פלסטינים הרוגים. (קרדיט: רדיו פרדה)

הערה ברקע הכתבה: אם ננסה לתרגם את המילים המכובסות של הבכירים האמריקאים הרי שישראל נאלצה להכנע לארה"ב ולהציג לה את התוכניות הצבאיות לכיבוש רפיח כדי לקבל את אישורה וזאת מחשש שצה"ל יתקע באמצע האופנסיבה עם מחסור קריטי בתחמושת שהאמריקאים מסרבים לספק אם ישראל לא תתיישר לפי דרישותיה.

 

קרדיט לתמונה: דובר צה"ל