רוסיה בצעה חסימת ל”א על מטוסו של שר ההגנה הבריטי כשביקר בפולין

מקור ממשלתי ועיתונאים שליוו אותו אמרו ביום חמישי שעבר כי על פי ההערכות רוסיה בצעה חסימות אלקטרוניות על מטוס ששימש את שר ההגנה גרנט שאפס בטיסתו מפולין לבריטניה. לפי מה שדווח על ידי רויטרס .

לפי מקור ממשלתי ועיתונאים, אות ה-GPS נחסם למשך כ-30 דקות בזמן שהמטוס טס ליד אזור קלינינגרד ברוסיה באזור הבלטי.

הם הוסיפו כי גם טלפונים ניידים לא הצליחו להתחבר לאינטרנט, והמטוס נאלץ להשתמש בשיטות חלופיות כדי לקבוע את מיקומו.

משרד ההגנה הרוסי לא הגיב לבקשת תגובה.

דובר ראש הממשלה רישי סונק אישר את התקרית ביום רביעי אך הוסיף כי זה “לא חריג”.

הדובר אמר: “במהלך חזרתו מפולין אתמול, המטוס שהוביל את שר ההגנה והמשלחת הנלווית אליו חווה הפרעות GPS זמניות כאשר טס ליד קלינינגרד”.

הוא הוסיף: “זה לא היווה איום על בטיחות המטוס, וזה לא יוצא דופן שמטוסים יחוו חסימת GPS ליד קלינינגרד, שהיא כמובן השטח הרוסי”.

העיתון הבריטי “טיימס” אמר כי הנושא קשור למערכת הלוחמה האלקטרונית הרוסית “Krasukha-2O” ששיבשה את יכולות הניווט של מטוס חיל האוויר הבריטי שהיה בדרכו מפולין עם שר ההגנה הבריטי על סיפונו.

 

מערכת Krasukha-2O היא מערכת לוחמה אלקטרונית ניידת שפותחה לחסימת מערכות מכ”ם אוויר וחלל. המערכת,למעשה, חוסמת מגוון רחב של אותות, במיוחד אלה של אוויוניקה כגון כלי טיס בלתי מאוישים (מל”טים), ומערכות אחרות מונחות מכ”ם, כולל טילים מונחי מכ”ם.

ה-Krasukha-2O היא חלק ממשפחת ה-Krasukha היכולות לשבש אותות מכ”ם, המשמשת את הכוחות המזוינים הרוסים כדי לשבש מכ”מים מוטסים מבצעיים, ומכוונות במיוחד לאלו הפועלים בתחומי התדרים מ-1 גיגה-הרץ עד 18 גיגה-הרץ.

מערכות לוחמה אלקטרוניות רוסיות מנטרלות שלושה מל"טים מתאבדים אוקראינים ליד תחנת הכוח הגרעינית זפורוז'יה

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי