ארה"ב מאשרת לעיראק לשלם לאיראן 10 מיליארד דולר תמורת אספקת אנרגיה

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מתיו מילר, אמר היום (חמישי) כי ארה"ב חידשה את הפטור ל-120 יום נוספים מה שיאפשר לעיראק לשלם לאיראן עבור אספקת חשמל, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

וושינגטון החלה להנפיק כתבי ויתור בשנה שעברה, והדגישה כי הכספים יכולים לשמש רק ל"עסקאות ללא סנקציות" כמו רכישת סחורות הומניטריות, כולל מזון ומוצרים חקלאיים.

תחנות הכוח העיראקיות מסתמכות במידה רבה על גז איראני, אך בשל הסנקציות האמריקאיות על טהראן, בגדד אינה יכולה לשלם עבור ייבוא גז ישירות מאיראן, אלא טהראן חייבת להשתמש בכסף זה לרכישת מזון או מוצרי בריאות.

עם זאת, מנגנון זה מורכב ולעתים קרובות גורם לעיכובים. איראן מנתקת לעתים קרובות את האספקה, המכסה שליש מצרכיה של עיראק, כדי לדחוק בבגדד לשלם את חובותיה.

למרות שעיראק היא מדינת נפט, היא מסתמכת במידה רבה על איראן לצורכי אנרגיה, ומייבאת שליש מצורכי צריכת הגז והחשמל שלה בשל תשתיותיה המתפוררות שאינן מאפשרות לה להשיג עצמאות אנרגתית שתענה על צורכיהם של 40 מיליון תושביה.

נשאר רק לתהות כמה כסף מסכום זה יצליח למצוא בסופו של דבר את דרכו למימון ארגוני הטרור ש/בשרות איראן והפועלים בכל רחבי המזרח התיכון ?

Iran-Iraq-Turkey power and water woes will multiply - Oxford Analytica  Daily Brief

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות:  אוקספורד אנליטיקה