עיתון צרפתי טוען שארה”ב הצליחה לתכנן פצצה כימית שתהפוך את צבא האויב להומוסקסואלים

על פי דיווח במגזין Le Point, במהלך שנות ה-90, מהנדסי צבא ארה”ב שקלו ליצור פצצה כימית המכילה חומרים שיעוררו משיכה מינית בקרב חיילי אויב, ויסיחו את דעתם מהקרבות. רעיון זה פותח במעבדת רייט באוהיו בשנת 1994, שם המעבדה הייתה אחראית על תכנון ופיתוח טכנולוגיות עבור חיל האוויר האמריקאי. הפרויקט זכה לכינוי “הפצצה הגאה” שמומנה בתקציב של 7.5 מיליון דולר.

מהנדסים במעבדה הציעו להשתמש בחומרים ממריצים רבי עוצמה שעלולים לגרום להתנהגות הומוסקסואלית כדוגמה לכלי נשק לא קטלניים. הפרויקט כלל גם הצעות לפצצות אחרות, כמו כאלו שימשכו חיות מזיקות לעמדות אויב או ישאירו צלקות על בני אדם מבלי להיות קטלניות.

פרויקט Sunshine, ארגון לא ממשלתי הפועל נגד שימוש לרעה בביוטכנולוגיה צבאית, דיווח כי הפנטגון הגיש את ההצעה לאקדמיה הלאומית למדעים לבדיקה בשנת 2002. למרות שהפנטגון הודה בבדיקה של הפרויקט והכריז על מחויבותו לפיתוח נשק לא קטלני , לא המשיכו לממש את הפרוייקט. 

בסופו של דבר, רק בשנת 2007 קיבלה המעבדה של רייט את פרס “איג נובל”, פרס שניתן על מחקר מוזר או מצחיק, שהוצג לעתים קרובות באווירה של סרקזם. יוצרי “הפצצה הגאה” נמנעו מלהשתתף בטקס הענקת הפרסים.

القنبلة الانزلاقية المجنحة JSOW تعزز ترسانة مقاتلات الإف-16 المغربية

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: חיל האוויר האמריקאי