התא"ל, סוחרי הסמים, וגורלה של לבנון

כל מי שמעיף מבט על המתרחש בלבנון, רואה כבר שנים שמדובר במדינה מתפרקת, עם כלכלה מרוסקת, שצבאה מקבל "הנשמה מלאכותית" שמחזיקה אותו מתפקד (או יותר נכון – מתפקד לכאורה) הסיוע לצבא לבנון מתבצע ע"י מדינות זרות כגון קטר, ארה"ב וצרפת, במשלוחי מזון וציוד צבאי והעברת כסף לתשלום משכורות מצומקות לחיילים ולקצינים.

רק שריסוק הכלכלה הלבנונית בידי חיזבאללה ופקידי מוסדות שלטון וממשלות מושחתות, גרם למשכורות המשרתים בכוחות הביטחון להפוך לבדיחה עלובה, וחייל או קצין בצבא לבנון הנסמך על משכורתו אינו יכול לפרנס את משפחתו, וכך תוכלו למצוא חיילים וקצינים שנוסף לתפקידם הצבאי, הם עובדים בעבודות נוספות שונות ומשונות, כמו מתדלק בתחנת דלק, מוכרים בחנות, עובדי בניין או בחקלאות, ובלבנון כמו בלבנון, תראו חיילים וקצינים שעובדים בתעשיית הסמים המשגשגת של ארגון הפשע וקרטל הסמים, שמוכר גם כארגון הטרור חיזבאללה.

לכל מי שחי בשכונה המזרח תיכונית, ברור שצבא לבנון גם הוא כמו לבנון כולה, שבוי למעשה בידי חיזבאללה, ורבים מהחיילים והקצינים הם משתפי פעולה עם חיזבאללה, ולכן צריך להיות ברור לכולם, כולל לכל חברי המשלחות של מדינות העולם "הנאור" שמגיעות ללבנון כדי לנסות להפיג את המתיחות בין ישראל ללבנון וחיזבאללה, שצבא לבנון פועל בתיאום עם חיזבאללה ולא יפעל נגד האינטרס של חיזבאללה שימשיך לעשות כל מה שירצה.

 

את אותם המילים ניתן לומר גם על שאר כוחות הביטחון הלבנונים, ובהם כמובן גם כוחות ביטחון הפנים של לבנון, שגם הם משתפים פעולה עם חיזבאללה, בין אם בגלל מצוקה כספית, או כי חיזבאללה החליט להציב בכוחות הביטחון השונים בלבנון את אנשיו, ולהיטיב את אחיזתו בכוחות אלו.

דוגמה לשת"פ של קצין בכיר בכוחות הביטחון הלבנונים עם חיזבאללה, אפשר לראות בסיפור המתגלגל על פעילות של אחת מיחידות המודיעין הצבאי נגד סוחרי סמים בבקאע (בקעת הלבנון) מעוז חיזבאללה וכמובן של סוחרי הסמים של חיזבאללה, ובית הגידול העיקרי בלבנון של קנביס, ממנו מפיקים חשיש.

במצלמת מזל"ט שהופעל על ידם, נראה קצין בדרגת עמיד (عميد = Amid) המקבילה לתא"ל, המשרת בכוחות ביטחון הפנים של לבנון, שנפגש עם סוחרי סמים שהכניסו לרכבו (רכב שירות רשמי של כוחות בט"פ הלבנוני) חבילות סמים, שאותן הוא הסיע לביתו באחד מכפרי הבקאע, וכן צולמו סוחרי סמים המגיעים לביתו עם שקי סמים ומכניסים אותם לביתו.

כאשר פשטו הכוחות על ביתו של בתא"ל, מצאו ברכבו ובביתו כמות גדולה של סמים (חשיש, קוקאין, הרואין, ועוד סמים אחרים) והיות והתא"ל החביב נתן שירות למספר סוחרים, הוא דאג שלכל סוחר יוקצה חדר בביתו, שבו הוא אכסן את הסמים השייכים לסוחר, וכדי שלא יהיה חלילה בלבול איזו חבילת סמים שייכת לאיזה סוחר, התא"ל היעיל דאג לסמן את החבילות בהתאם.

 

לאחר חקירה ראשונית, שבה התא"ל התמים הכחיש שהוא מאחסן סמים וטען שהוא אינו מקבל תשלום מסוחרי הסמים, נציג התביעה בבית המשפט הצבאי ביקש וגם קיבל מעימאד עות’מאן (عماد عثمان = Imad Othman) מפקד כוחות ביטחון הפנים, אישור לעצור ולעמיד למשפט את התא"ל הסורר.

אציין שפעילות כוחות ביטחון לבנונים נגד סוחרי סמים בלבנון, נובעת מלחצים המגיעים ממדינות זרות, הן מדינות בשכונה, והן מדינות מערביות, שמתנות סיוע בפעילות מסוג זה, והלבנונים עושים את ההצגה המתבקשת, ודואגים להראות לעולם שהם פועלים לכאורה, בזמן שלמעשה פעילות הגידול, הייצור והסחר בסמים של חיזבאללה ממשיכה כרגיל.

מה שהסיפור על התא"ל שסיפק שירות לסוחרי הסמים ממחיש, זה את עומק השת"פ שחיזבאללה זוכה לקבל מכוחות הביטחון השונים בלבנון, ומי שחושב שהם יעשו משהו שיזיק לחיזבאללה, לא מבין את המתרחש בלבנון.

 

לסיום אומר שאל לנו לצפות שכוחות הביטחון של לבנון יעשו משהו כדי למנוע ממחבלי חיזבאללה לשגר רקטות וטילים על ישראל, או יואילו ברוב טובם לפעול לאכיפת החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.

ואוסיף שלבנון, כמדינה שבוייה בידי ארגון הטרור וקרטל הסמים חיזבאללה, צריכה להבין שכאשר יגיע היום והמלחמה בין ישראל לבין חיזבאללה תעלה לשלב הבא, בו ישראל תעשה את מה שצריך לעשות, כלומר פתיחת מערכה כוללת נגד ארגון הטרור חיזבאללה, במטרה להפסיק את התקיפות הבלתי פוסקות נגד ישראל, שגרמו לפינוי עשרות אלפי תושבי מדינת ישראל מביתם, ולשים סוף לאיום שמהווה ארגון טרור החמוש בארסנל אמל"ח שגדול מזה של מדינות רבות, אז מדינת לבנון וכל תושביה יסבלו, בין אם הם מחבלי חיזבאללה וארגוני טרור אחרים, ובין אם הם נמנים על המתנגדים לחיזבאללה, והם יראו את בירות וישובים נוספים בלבנון, הופכים לאיי חורבות כפי שרואים כיום בעזה.

Prescription plight: Soaring prices, illicit trade, and unapproved  medications in Lebanon - Lebanon News

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות:  אל בי סי לבנון