דיווח לבנוני: חיזבאללה הקים בנק מטרות חדש בישראל. שדה הנפט הימי "כריש"  לא פועל

דעת הקהל הלבנונית התרגלה לאיומי ישראל על לבנון ולהכרזתה על בנק מטרות הכולל הפצצת אתרי חיזבאללה רגישים ומתקנים ציבוריים לבנוניים, אך מצד שני, ללא קשר שרוב העם הלבנוני אינו רוצה מלחמה והכל זה האסטרטגיה האיראנית של "חיזבאללה", המלחמה הזו, שעשויה לפרוץ בקרוב, תהיה בין ישראל ל"חיזבאללה" מלכתחילה, וזה לא סוד שהאחרונה הכינה גם בנק מטרות משלה בתוך שטח ישראל, וזה צפוי שיהיו נזקים משמעותיים לשני הצדדים מבחינה אובייקטיבית.

ניכר כי חיזבאללה השקיע 17 שנים, מאז 2006, להרחבת הארסנל הצבאי שלו, הכולל טילים, מל"טים ומערכת הגנה אווירית. המומחה הצבאי, תא"ל בדימוס נאג'י מלאב, מסביר כי בכל הנוגע לטילים, הערכות זרות מצביעות על כך שברשותם 150,000 טילים, שיכולים להגיע לכל ערי ישראל, אך בכל קרב חיזבאללה יתמקד בירי קטיושות שיכולים להגיע לטווח שבין 2 ל 10 ק"מ. הפוקוס עליו הוא בגלל שמסלולו פחות מעוקל וכיפת ברזל לא יכולה להתמודד איתו, וניתן לשגר אותו ממשגרים או פלטפורמות פרימיטיביות, בנוסף לטילי גראד.  כמו כן היא מחזיקה בטילים מדויקים המצוידים במצלמות בראשם, והם הוכיחו את יעילותם.

 

מלאב הוסיף: "חיזבאללה מחזיק במערכת ההגנה האווירית הרוסית פנטסיר, שסיפק לה המשטר הסורי. זוהי מערכת ניידת, מהירה שיכולה להתמודד עם מל"טים ישראלים בשכבה הנמוכה והאמצעית. עם זאת, לא ברור אם סוללת הנ"מ מסוגלת להתמודד עם השכבות העליונות, כלומר, מטוס ה-F16". אין ספק שחיזבאללה פיתח את היכולות של לוחמיו, והוא מתהדר לא פעם בגדוד "אל-רדוואן", בנוסף להשתתפות לוחמיה במלחמת סוריה, שהקנתה להם יותר ניסיון קרבי.

ברור כי בנק היעדים שהציב חיזבאללה להפציץ את ישראל אם תחל המלחמה ,יהיה רחב. מלאב מציין כי "חיזבאללה תכוון לאתרים ומרכזים מחוץ לגזרות הצבאיות ולמטותיהם ולמחנות של צה"ל, כגון שדות תעופה אזרחיים, מפעלי ייצור חשמל ומים, מתקנים ציבוריים ונמלים, ובמיוחד נמל חיפה ומכלי דלק. והטילים שלה עלולים להגיע להאנגרים של מטוסים צבאיים". לא מן הנמנע שהיא תכוון לסוללות כיפת ברזל, מרכזי הפריסה שלה, ומפעלי ייצור טילים, שרובם מיוצרים בגליל העליון, בנוסף למרכזי סייבר ובתים ומשרדים של מפקדי המודיעין הישראלי".

חיזבאללה: לפעולת מזלט שדה הגז כריש הייתה 'אפקט מהיר' על שיחות התיחום עם  ישראל- חדשות פוליטי -Tasnim News Agency

קרדיט: תסנים

 

מה שראוי לציין הוא שתא"ל מלאב מתאר במדויק כיצד העניינים עלולים להתפתח בין ישראל ל"חיזבאללה" ואת מאפייני הקרב, בהתבסס על דו"ח שהוציאה אוניברסיטת "רייכמן" הישראלית ואותו כתבו למעלה מ-100 בכירי הצבא והממשל הישראלי . הדו"ח מדבר על יכולות הטילים של "חיזבאללה", וחושפת שהוא מסוגל לשגר לפחות 2,500 עד 3,500 רקטות ביום, בידיעה שכיפת ברזל יכולה להחזיק מעמד רק שבוע, בעוד שחיזבאללה יכול להמשיך לירות רקטות באותו קצב במשך שלוש שבועות, אלא אם כן יצליחו מטוסי הקרב הישראליים להרוס את מרכזי שיגור הטילים והמחסנים שלהם. 

מנגד, מלאב מודה כי "חיזבאללה הסתמך על כוחה של חטיבת רדואן כדי לפלוש לשטח ישראל, שהוא כוח תוקף שאומן להילחם בכל האזורים ובכל תנאי מזג אוויר, וקיבל הכשרה מספקת לשימוש בכטב"מים ובארטילריה, והייתה רגילה לפעול כצבא לאחר שרכשה ניסיון צבאי בסוריה.

 

חיזבאללה איבד את היכולת להשיג הפתעה על ידי חדירה לשטח ישראל באמצעות חטיבה זאת כי ישראל גייסה את כוחותיה הצבאיים בגבול לבנון-ישראל, לאחר שהעבירה כמה יחידות מעזה לגבול הצפוני. אכן, נראה כי הצבא הישראלי קיבל את ההכשרה הדרושה. כדי להיכנס לשטח לבנון. ככלל, לא ברור למי תהיה עדיפות בשטח, כל עוד יש הכנות משני הצדדים לעימותים קרקעיים".

באשר לנושא שדה הגז הימי  "כריש", נראה שישראל הפסיקה את כל פעולות שאיבת הגז מהיום השני לתחילת הקרבות, ומלב מציין כי "לחברות המפיקות גז אין ביטוח מפני מלחמות, ולכן הן נאלצו להפסיק את פעילותן, ולכן חיזבאללה לא תוקף את שדה כריש, והוא מעוניין להמשיך בכך כדי לא ייגרר לתגובה ישראלית רחבה יותר, כודי לא להצדיק את התגובה הישראלית המסיבית בלבנון".

נאסראללה ממקד איומיו על שדה הגז "כריש". עיקרי הדברים - Nziv.net

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות