מכון וואשינגטון: איראן הורתה למיליציות בסוריה ועיראק להפסיק לתקוף אמריקאים

מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב מסר כי איראן ביקשה מהמיליציות הנאמנות לה להפסיק זמנית לתקוף בסיסים אמריקאים בסוריה ובעיראק, והצביעו על כך שעצירה זו היא "אסטרטגית" ומשרתת מערכה רחבה יותר להשגת דומיננטיות במזרח סוריה.

המכון דיבר על כך שאיראן מגבירה את מאמציה לגרש כוחות אמריקאים מצפון מזרח סוריה, ומנצלת את חיזבאללה הלבנוני ומיליציות נוספות לשם השגת מטרה זו, וציין כי קיימת נכונות להתגייס מחדש נגד כוחות הקואליציה על ידי מיליציות הנאמנות לטהרן. אם המתיחות תסלים עוד יותר . 

הדו"ח הצביע על כך שהמתקפות של המיליציות הנתמכות על ידי איראן עבר מתקיפת כוחות אמריקאים לתקיפת כוחות SDF כורדים וערבים מקומיים. 

 

המכון ציין כי תושבי האזור ראו שהכוחות האמריקנים נראים "הססנים" לנוכח התקפות שיזמו משמרות המהפכה האיראניים, שכן רבים מהתושבים הערבים, בעיקר בחסכה ובדרום דיר א-זור, חוששים מהתרחבות פעולות על ידי איראן.

הפנטגון אמר בעבר במסיבת עיתונאים כי הבסיסים הצבאיים האמריקנים שלו בסוריה ובעיראק לא היו נתונים להתקפות חדשות מאז תחילת פברואר, והדגיש את נכונותו להגיב לכל התקפות חדשות.

 

סברינה סינג, סגנית מזכירת העיתונות של הפנטגון, אמרה כי המתקפה האחרונה על בסיסים אמריקאים, בין אם בסוריה ובין אם בעיראק, הייתה ב-4 בפברואר, והיא ציינה כי במקביל להפסקת התקיפות בסוריה ובעיראק,  התגברו תנועותיהם של מיליציית "אנסאר אללה" (חות'ים) באזור ים סוף ליד חופי תימן, ותוקפים כוחות אמריקאים וספינות שיט מסחריות.

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונות: תסנים