עוד ילד נעצר בסוריה…

ב 18 לחודש שעבר כתבתי לכם שבקרוב כולם יספרו לנו על מלחמת האזרחים בסוריה , והזכרתי שב- 18 בפברואר נעצרו נערים שריססו כתובת על קיר בית ספר בדרעא, מה שהפך לניצוץ שהדליק את הלהבה של ההפגנות נגד משטר אסד, שהובילו לפרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ב 15 במרץ 2011.

אתמול, חמישה ימים לפני ציון יום השנה ה- 13 לפרוץ מלחמת האזרחים, שהפכה למלחמת הכל בכל, שהרסה את מה שהיה פעם סוריה, שוב אנו שומעים על כוחות הביטחון של משטר אסד שעוצרים ילד, הפעם בכפר מרג’ אל-קטא (مرج القطا = Marj al-Qata) הנמצא כ 10 ק"מ צפון מערבית לחומס, שרוב אוכלוסייתו שייכת למיעוט הטורקמני בסוריה.

 

לפי דיווחים שעולים ברשתות הסוריות, כוחות המודיעין של המשטר, הגיעו לבית הספר בכפר, לכאורה לבקשת ווסים שח’וד (وسيم شحّود) מנהל בית הספר, ועצרו את הילד מוחמד אל-עלי (محمد العلي = Mohammad Al-Ali) בן התשע, ונאמר שהמעצר נובע מהמעשה החמור של הילד המרדן, שברוב חוצפתו העז לפתוח את ספר הלימוד למדעי החברה, ולקשקש איזה קשקוש סתמי על פניו של "הצדיק" הידוע בשאר אל-אסד, הנשיא "האהוב" שטובח בעמו כבר 13 שנה ברציפות.

השחתת פניו של הנשיא אוהב האדם שכה דואג לזכויות האדם ובמיוחד הילדים בארצו, זיכו את מוחמד הקטן במכות נאמנות מידי המנהל, ומעצרו ע"י אנשי המודיעין של הנשיא החביב, שלקחו את הילד בן התשע לבלות בבסיס של מנהל הביטחון הפוליטי הסורי, שפועל לדכא כל רמז להתנגדות למשטר, ועושה זאת ברציפות מאז שעצר את הנערים בדרעא בפברואר 2011, ודיכוי ההפגנות שפרצו בעקבות המעצר.

 

מאז אתמול כשנודע על מעצרו של הילד, המתיחות בכפר עולה, וזה שעד שעות הערב לא נודע על גורלו של הילד, לא עוזר להרגיע את הרוחות בכפר ובקרב מתנגדי המשטר.

בינתיים בסוריה כמו בסוריה, גם היום כולם ירו על כולם, ויש הרוגים ופצועים, המשטר ממשיך להתעלל באזרחיו, ואילו איראן, טורקיה, סוריה וארה"ב ממשיכות לעשות בסוריה כרצונן. והעקורים במחנות העקורים המוצפים שקופאים מקור ותלויים בארגוני סיוע כדי לשרוד, וחלקם מקווים שיזכו ממש בקרוב להיכנס לשכונת עקורים חדשה שנבנתה במימון קטרי, שיש מי שאומרים שנבנתה באיכות טובה מזו של בתי העקורים שנבנו בתרומות של ערביי ישראל.

לא ראיתי בעיתונות המערבית ידיעה על מעצרו של ילד בן 9 בידי בריוני משטר אסד. מעניין יהיה לראות האם מישהו בעולם "הנאור" יואיל ברוב טובו לגנות את מעצרו של ילד בן תשע, רק כי קשקש על תמונתו של אסד בספר לימוד, והאם ייזכרו בעוד ארבעה ימים לציין את פרוץ מלחמת אסד באזרחי סוריה.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות: the left berlin