איראן מפסיקה את טיסותיה לסוריה

ראש ארגון התעופה האזרחית האיראני, מוחמד מוחמדי בחש, חשף כי הוחלט להפסיק את הטיסות האיראניות לסוריה, וייחס את הסיבה ל”נסיבות המיוחדות” שעוברת סוריה. 

סוכנות הידיעות האיראנית ILNA ציטטה את מוחמדי שאמר כי הטיסות יחזרו לשגרה לאחר החלטה חדשה של משרד החוץ האיראני, אשר מאשרת במקביל כי יש כיום טיסות “מזדמנות” לסוריה.

במהלך החודשים האחרונים ספגה איראן תקיפות רצופות וכואבות מישראל בסוריה, כאשר מספר מפקדים בכירים במשמרות המהפכה נהרגו, ובראשם תא”ל עלי אגאזאדה, ראש יחידת ההסברה של כוח קודס, ב-21 בינואר של שנה שעברה בתקיפות אוויריות שכוונו למתחם מגורים בו הוא וכמה מחבריו לפיקוד התגוררו בתוך הבירה דמשק.

 

גנרל ראדי מוסווי, האחראי על יחידת התמיכה של מה שמכונה “ציר ההתנגדות” בסוריה, חוסל גם הוא כתוצאה מפגיעת טיל ישראלי על ביתו באזור סיידא זינב שבאזור הכפרי של דמשק, כחודש ימים לאחר ששני יועצים נוספים נהרגו בתקיפה דומה בפרבר של דמשק.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בעבר, תוך ציטוט חמישה מקורות יודעי דבר, כי משמרות המהפכה האיראנים הוציאו את קציניהם הבכירים מסוריה עקב שורה של תקיפות ישראליות, ומעתה והלאה הם יסתמכו יותר על המיליציות השיעיות הקשורות אליהם כדי לשמור על השפעתם שם.

משמרות המהפכה האיראניים העלו את חששם בפני המשטר הסורי וטענו כי דליפת מידע מתוך “כוחות הביטחון הסורים” מילאה תפקיד בתקיפות האחרונות, לפי מה שגילו שלוש מקורות לסוכנות.

שלוש מהמקורות אמרו כי בעוד שאנשי הקו הנוקשה בטהרן דורשים נקמה, החלטתה של איראן להסיג את קציניה הבכירים נובעת בחלקה מרצונה להימנע מכניסה ישירה לסכסוך המשתולל במזרח התיכון.

 

הערה ברקע הכתבה:  ככל הנראה הרוסים עומדים מאחורי החלטה אירנית זאת שנועדה להפסיק את התקיפות האוויריות הבלתי פוסקות של ישראל על נמלי תעופה סורים בהם נוחתים מטוסי מטען איראנים הנושאים מערכות נשק מתקדמות שישראל אינם מוכנה להשלים עם הגעתם לאזורנו.  ישראל התנתה את הפסקת התקיפות על שדות תעופה בין לאומיים בסוריה בהפסקת הטיסות האיראניות אליהן.

קרדיט: בלדי ניוז קרדיט לתמונה: אירנ”א