חיזבאללה: מצפצפים על האולטימטום הישראלי לצאת למלחמה ב-15 במרץ אם…

"חיזבאללה מאשר את תאריך היעד 15.03.2024 שקיבל מישראל ע"י ארה"ב ומדינות המערב משימתו של הוכשטיין נכשלה וחיזבאללה מתעלם מאיומי האויב" – כך התבטא אתמול בכיר חיזבאללה השייח' נעים קאסם, "אם חושבים שאנחנו נרתע ונשנה את עמדתנו בהקשר להפסקת האש בעזה אז יש לנו מסר ברור לכל מעבירי האיומים ". 

…. ונאום הגבר ממשיך……

"  אתם חושבים שאתם יכולים להלך עליינו איימים עם איומים עלינו עם מלחמה עם  ישראל ? עבורנו, ישראל הפכה חלשה יותר מקורי עכביש, ואנחנו רואים את העלמותה בקרוב . אני מציע לאויב הציוני להפסיק את כל האיומים כי זה כבר מביך כלפיהם, כל האיומים הללו אינם פרודוקטיביים , אם ישראל תתקוף, נשבור להם את הרגליים לכל אלה שחושבים להיכנס ללבנון ,  אם ישראל תבחר לעשות זאת, אנו נשיג  אותם .

אם היא תילחם, נילחם בה חזרה אנחנו לא מאיימים ברמה התקשורתית כפי שישראל עושה בתקשורת , אלא אנחנו נחושים ומתכוננים לכל יום שבו ישראל תבחר להרחיב את המערכה שלה, אנחנו שומרים על מוכנות מלאה . החלטנו לתמוך בעזה בפומבי, ואמרנו שוב ושוב שהתמיכה הזו היא חלק בלתי נפרד מהתמיכה בלבנון ובאנשיה" .

המועד האחרון של 15 במרץ מגיע בהקשר של הדפוס הכושל של לוחמה פסיכולוגית שבה משתתפים לא רק הישראלים גם יישויות מערביות שהם תמיד ישארו נגד ההתנגדות ותומכיה . בכך שהם איימו כי הזמן שלנו מוגבל לפני הגעה למלחמה גלויה, הם אומרים שחיזבאללה אינו רוצה במלחמה רחבה , ואין לנו ברירה אלא להימנע מכך . התרחיש הזה רק מראה מידה של גמישות ופשרה שלהם, ההימור הזה כרוך ביותר מבעיה אחת.

חיזבאללה לא רוצה מלחמה זה נכון, אבל לא בכל מחיר, זה לא אומר שעלינו להעלים עין מהרמה והעומק של התקפות האויב .  האויב עצמו חשף גם את מידת הלהט שלו להימנע ממלחמה גלויה למרות נטייתו לתקוף בעוצמות גבוהות יותר של הסלמה. לכן, המלחמה הזו עדיין ממוסגרת גיאוגרפית, עם כמה פעולות יוצאי דופן שיש להם הקשרים משלהם.

הבוקר של ה-15 במרץ קרב ובא, ואם האיומים של האויב לא ימומשו, זה יהווה צעד נוסף לניפוץ תדמית ההרתעה הישראלית . כל האיומים האלה הם חסרי ערך ולא ישנו את עמדתה הנחרצת של המפלגה שהכריזה על קשר הדוק בין שתי החזיתות".

תמונה

קרדיט: אל-אחבאר    תרגם: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות