3 מדינות אירופאיות: איראן ממשיכה להעשיר אורניום במלוא הקיטור

בהצהרה משותפת האשימו בריטניה, צרפת וגרמניה את איראן בהמשך ההפרות  של התחייבויותיה להסכם ה-JCPOA .

3 מדינות אירופה הללו אמרו אתמול ,במקביל לפגישה הרבעונית של מועצת הנגידים של סבא"א, כי בחמש השנים האחרונות, איראן הביאה את פעילותה הגרעינית לרמה חסרת תקדים ביחס למדינה ללא כוונות לפתח נשק גרעיני.

בשבוע שעבר הודיעה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בדוח חסוי לחברי מועצת הנגידים כי איראן הקטינה את מאגר האורניום שלה ב-60% בשלושת החודשים האחרונים, וכמות האורניום בדרגת העשרה של 60% ירדה ב"חמישה אחוזים" בהשוואה לנובמבר.

בריטניה, צרפת וגרמניה אמרו בהצהרתן, בהתייחסו לקטע זה מהדו"ח של רפאל גרוסי, המנכ"ל של סבא"א, שלאיראן יש כעת כמות אורניות של פי 27 מהמגבלה המותרת בהסכם ה-JCPOA; "ההפחתה החלקית האחרונה של מלאי אורניום המועשר ל-60% לא השלתה אותנו, ההעשרה לרמה של 60% נמשכה ללא הפוגה".

"איראן התקינה גם צנטריפוגות מתקדמות יותר, וסללה את הדרך לפיתוח נוסף של יכולות ההעשרה שלה, כולל באתר התת-קרקעי פורדו", נכתב בהודעה.

3 המדינות קראו לאיראן להפסיק את פעילויות העשרה" ולמלא את ההתחייבויות שלקחה על עצמה לגבי שקיפות ושיתוף פעולה עם הסוכנות לאימות וניטור יעילים".

גם משלחת ארצות הברית לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ביקשה מאיראן "לדלל" את כל 60% האורניום המועשר שלה, הקרוב לסף של 90% העשרה.

"איראן חייבת להוריד את הריכוז של כל מאגר ה-60% האורניום שלה, לא רק חלק ממנו, ולעצור לחלוטין את העשרת האורניום של 60%".

עם זאת אם איראן תמשיך להעשיר יהיה לה מספיק אורניום מועשר לשתי פצצות גרעיניות.

فاکس‌نیوز: تصاویر ماهواره‌ای جدید از تاسیسات هسته‌ای ایران نگرانی‌ها را  افزایش داده است

קרדיט: רדיו פרדה     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות