מתברר: הדרישה המרכזית של חמאס לשחרור שבויים- החזרת תושבי צפון הרצועה לביתם

מדיווח של האתר האמריקני " אקסיוס " עולה כי תנועת חמאס רואה ב"שיבת הפלסטינים לבתיהם בצפון רצועת עזה בראש סדר העדיפויות" במשא ומתן המתמשך להפסקת האש ולשחרור החטופים.

האתר ציטט גורם ישראלי ומקור יודע דבר שאמר כי המתווכים המצריים והקטאריים הודיעו לישראלים במהלך השיחות בשבוע שעבר כי חמאס (שנמצאת ברשימות הטרור של ארה"ב) "מוכנה לצמצם את מספר הפלסטינים שהם מבקשים לשחרר מבתי כלא ישראלים, בתמורה לאפשר למספר גדול יותר של אזרחים לחזור לבתיהם בצפון הרצועה."

הבכיר הישראלי, שזהותו לא נחשפה על ידי האתר, אמר כי במהלך השיחות העקיפות בדוחא בשבוע שעבר, הוא הודיע ​​למתווכים כי החזרת הפלסטינים לצפון עזה היא "בעדיפות עליונה" עבור חמאס במשא ומתן, וציין כי "המתווכים המצריים והקטרים ​​הופתעו עד כמה הנושא הזה חשוב לתנועה."

דובר צה"ל מציג את ההוכחות, ההקלטות והצילומים: הגא"פ הוא האחראי לפגיעה בבית  החולים בעזה | את"צ

 

הבכיר הוסיף כי חמאס מציג את סוגיית השיבה הזו כסוגיה הומניטרית, אך ציין כי ממשלת ישראל רואה בעניין "נושא פוליטי".

הדיווח טוען עוד שאם ישראל תתיר את החזרת הפלסטינים לצפון עזה, הדבר עלול לגרום ל"התחזקות של חמאס כמבנה שלטוני ברצועת עזה, ולהקשות על השגת המטרה של ישראל לחסל אותה".

מדינות רבות הביעו את סירובן לאפשר עקירת פלסטינים מבתיהם ברצועת עזה, והדגישו שהם דוחים כל כיבוש  ישראלי מחדש של הרצועה, בעוד שישראל אומרת שהיא ביקשה מהפלסטינים לעזוב את בתיהם באזורים שונים של הרצועה ולצאת דרומה כדי לצמצם את הפגיעות בנפש.

דובר צה"ל לתושבי השכונות בעזה: תתפנו עד 16:00

 

ההצעה שהגישו המדינות המתווכות קובעת הפסקת הלחימה לתקופה של 6 שבועות ושחרור 42 בני ערובה המוחזקים בעזה, בתמורה לשחרור עצורים פלסטינים בבתי הכלא הישראליים.

גורם מוביל בחמאס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ביום ראשון כי הסכמה על שביתת נשק בעזה "אפשרית בתוך 24 עד 48 שעות, אם ישראל תאשר את דרישות התנועה".

בכיר פלסטיני שמכיר את שיחות שביתת הנשק אמר לרויטרס ביום ראשון כי הם "עדיין לא קרובים לסיים" את ההסכם, כשנשאל אם הסכם קרוב.

ערוץ החדשות של קהיר, המקורב למודיעין המצרי, דיווח ביום שני כי "התקדמות יוצאת דופן" נרשמה ביום ראשון במהלך שיחות להשגת שביתת נשק ברצועת עזה, שבה השתתפו חמאס, מצרים, קטאר וארה"ב.

עושים לכם סדר: איך השפיעה הפגיעה בגדודים 'שאטי' ו'דארג' תפאח' על תפקוד  חמאס? | את"צ

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: דובר צה"ל