אנשי יוניפ"יל שהיו במשימה לוגיסטית בביירות נעצרו ע"י חיזבאללה וציודם נלקח

בעוד העימותים נמשכים בדרום לבנון על בסיס יומי בין חיזבאללה וכוחות ישראליים מאז תחילת המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר, הפרבר הדרומי של ביירות היה עד אתמול בערב לתקרית מוזרה.

אנשי חיזבאללה עצרו את חיילים מיוניפי"ל (הכוח הבין לאומי לשמירת השלום של האו"ם) באזור שכונת אל-סלאם, החרימו את רכביהם וערכו בהם חיפוש, במעשה שעורר ביקורת פוליטית ועממית כאחד.

בקטעי וידיאו שהופצו באתרי מדיה חברתית בשעות האחרונות נראו אנשי ביטחון של חיזבאללה נכנסים לרכב, עורכים בו חיפוש ומחרימים ממנו תיקים, מה שהעלה תהיות לגבי זהות הרשות שאמורה לעצור מכוניות במדינה או לנהל. חקירה, במיוחד כשמדובר בכוחות האו"ם הנמצאים בלבנון בהתאם לאמנות והסכמים עם ממשלת לבנון.

حزب الله' ينفي ارتباطه بالمتّهمين بمقتل عنصر 'اليونيفيل' في جنوب لبنان |  النهار

קרדיט: א-נהאר

אישור מממשלת לבנון

בינתיים, סגנית דובר יוניפי"ל, קנדיס ארדל, הודיעה כי "רכב של כוח המשימה לשמירת השלום שהיה אמש במשימה לוגיסטית שגרתית בביירות הגיע בסופו של דבר  למקום לא מתוכנן". היא הוסיפה כי המכונית נעצרה וחיילי האו"ם נעצרו על ידי אנשים מקומיים. אנשי האו"ם שוחררו מאוחר יותר.

היא גם הדגישה כי "בנוסף לחופש התנועה בתחום הפעילות של יוניפי"ל, חיילי שומרי השלום נהנים מהחופש וההרשאה מממשלת לבנון לנוע ברחבי המדינה מסיבות מנהליות ולוגיסטיות".

רכב של האו"ם באזור נקורה בגבול לבנון-ישראל

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות