מנהיג החות’ים בתימן מבטיח “הפתעה” בים האדום

מנהיג המורדים החות’ים, עבדול מאליק אל-חות’י, הבטיח מבצע צבאי “מפתיע” בים האדום ,בנאומו בטלוויזיה ביום חמישי.

בהתייחסו להתקפות החות’ים על ספינות העוברות בים האדום, אמר: “הפעולות הצבאיות שלנו יימשכו ונמשיך להתקדם וננקוט בצעדים מפתיעים שאויבינו כלל לא מצפים להם”.

באמצע נובמבר, המיליציות החות’יות בתימן, הנתמכות על ידי איראן, תקפו שוב ושוב ספינות מסחריות בינלאומיות בים האדום ובמיצר באב אל-מנדב באמצעות התקפות מל”טים וטילים אשר בחזקתם, בטענה שהפעולות הללו הן הזדהות עם הפלסטינים במלחמתם בעזה נגד ישראל.

ההתקפות של החות’ים בים האדום שיבשו את מהלך הספנות הבינלאומית ואילצו חברות לקחת את הנתיב הארוך והיקר יותר סביב אפריקה במקום דרך הים האדום. במקביל, התקפות אלו עוררו חששות מפני התרחבות המלחמה ברצועת עזה לכלל המזרח התיכון.

מאז החודש שעבר, ארצות הברית ובריטניה תוקפות עמדות של חות’ים בתימן בתגובה להתקפות החות’ים על ספנות בינלאומית בים האדום.

 

בתוך כך מפקדת הפיקוד המרכזי של צבא ארה”ב, CENTCOM, הודיעה ביום חמישי ה-29 בפברואר כי צבא ארה”ב השמיד שישה טילי שיוט וטילים נגד -ספינות של החות’ים הנתמכים על ידי איראן בשתי תקיפות.

לפי דיווח זה, ביום חמישי לפנות ערב שעון צנעא בירת תימן, הפילו כוחות סנטקום כטב”מ מתאבד בשמי דרום הים האדום כדי להגן על עצמם.

Centcom הצהירה כי הטילים והמל”טים הללו היוו איום מיידי על כלי שיט מסחריים וכלי שיט של הצי האמריקני באזור.

במטה פיקוד המרכז הדגישו כי צעדים אלו ננקטים כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים יותר.

מאז תחילת המלחמה בעזה ביצעו החות’ים, בתמיכת הרפובליקה האסלאמית, עשרות תקיפות נגד ספינות במימי האזור, בטענה שהם תומכים בפלסטינים.
ארצות הברית ובריטניה, בתמיכתן של מספר מדינות נוספות, ביצעו עד כה ארבע תקיפות אוויריות משותפות נגד עמדות החות’ים.

קרדיט: רדיו פרדה והצי האמריקאי