בשאר אל-אסד: פוטין שלח מטוסים לסוריה כדי להגן על רוסיה ואזרחיה

נשיא המשטר בשאר אל-אסד אמר ביום רביעי כי התערבות רוסית בפעולות צבאיות בסוריה נועדה להגן על מוסקבה.

הוא הוסיף, במהלך אירוע שנקרא “מחנה הנוער הסורי-רוסי”, כי ולדימיר פוטין שלח מטוסים “כדי להגן על רוסיה ואנשיה”, והוסיף כי אם רוסיה לא היתה מתערבת צבאית בסוריה, ארצו הייתה סובלת מ” טֵרוֹר.”

נשיא סוריה סבר כי משטרו ורוסיה “ניצבים בפני אותם אויבים ושקרים. ניאו-נאצים באוקראינה תוקפים אזרחים ורוסיה מואשמת, ומה שקרה בסוריה דומה בדיוק לזה”, כלשונו.

לדבריו, “המערב לא עוין את רוסיה בגלל אוקראינה או בגלל שהיא הייתה מדינה קומוניסטית. הוא עוין אותה במשך שלוש מאות שנים בגלל שהיא הפכה ממדינה חלשה למדינה חזקה, והמערב לא מקבל מדינות חזקות”.

ההפרות של רוסיה בסוריה

הרשת הסורית לזכויות אדם פרסמה דו”ח על ההפרות הבולטות ביותר של הכוחות הרוסיים מאז תחילת ההתערבות הצבאית שלהם בסוריה ב-30 בספטמבר 2015.

לפי המספר האחרון, ההתערבות הרוסית הביאה למותם של 6,954 אזרחים, בהם 2,046 ילדים, 1,246 התקפות על מרכזים אזרחיים חיוניים על ידי כוחות אלו, ולפחות 360 מעשי טבח.

הדו”ח הצביע על כך שרוסיה סיפקה למשטר הסורי צורות שונות של תמיכה לוגיסטית, מדינית, כלכלית וצבאית, עמדה נגד כל גינוי בינלאומי של המשטר הסורי במועצת הביטחון ופעלה לשיתוק מועצת הביטחון לקראת הטלת אחריות על המשטר הסורי. הפשעים נגד האנושות שביצעה, באמצעות שימוש בווטו 18 פעמים, כולל 4 פעמים לפני ההתערבות הצבאית, ו-14 פעמים לאחר התערבותה הצבאית הישירה בסוריה ב-2015.

על פי הדיווח, מאז התערבותה הצבאית עד 30 בספטמבר 2023, כוחות רוסים ביצעו לפחות 1,246 התקפות על מרכזים אזרחיים חיוניים, כולל 223 בתי ספר, 207 מתקנים רפואיים ו-61 שווקים.

1

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: סאנ”א