המסרים מאחורי התקיפה האווירית הישראלית באזור בעל בק בצפון לבנון לאחר הפלת המל"ט

זוכרים שרק לפני כמה ימים ישראל תקפה מטרות באזור בעל בק בצפון לבנון כפעולת תגמול על הפלת המלט הרמס 450 ?

אז מתברר שהנקמה הישראלית הורחבה מאוד וניצלו את ההזדמנות לשלוח עוד מספר מסרים.

אז כפי שאתם זוכרים התפרסמו ידיעות שסוללת טילי הנ"מ שיירטה את המל"ט הישראלי הושמדה . כמו כן דאגו לפרסם שחוסל בכיר צבאי בשורות חיזבאללה בדרג של מח"ט .

ובכן זה היה התשלום הישיר על הפגיעה בהרמס 450 .

כאמור ישראל גבתה, כבונוס, עוד מחירים. מבחינת "שלח מסר מהדהד" תוך ידיעה ברורה שאיראן וחיזבאללה בהחלט יקלטו אותה. לא שהיה מסובך מידי.

כאמור, ישראל השמידה סוללת טילי נ"מ בצפון לבנון כחלק ממדיניותה שכל מי שיורה ומסכן את הפעילות האווירית שלה , לא יינקה. אגרוף הנקמה יהלום ללא שהות. מדיניות שהיא מקיימת בנחרצות כל אימת שסוללות נ"מ סוריות יורות לעבר מטוסי חיל האוויר התוקפים מטרות איראניות על אדמת סוריה. לאמור, כל סוללת טילי נ"מ סורית היורה לעבר מטוסי חיל האוויר מושמדת לאלתר וללא היסוס.

תמונה

 

בנוסף, השמידה ישראל, בתקיפה הנרחבת באזור בעל בק שבצפון לבנון , מחסני נשק ותחמושת, "לא סטנדרטי" , כאלו שחיזבאללה הבריח מסוריה בהצלחה לשטחו בצפון לבנון .

המסר היה ברור , " אם אתם בחיזבאללה חושבים שהצלחתם להבריח שיירות נשק מתקדם מתחת לעיניים הישראליות הצופות מלמעלה , לשטח לבנון מבלי שישראל תשמיד או תסכל זאת ….. אז טעיתם . אנחנו רואים ויודעים היטב כל תנועה שלכם על אדמת סוריה וכמו כן אנחנו יודעים איפה אתם מסתירים את המחסנים שלכם, שישלמו את המחיר במקרה של מלחמה כוללת".

 

.

אבל זאת לא הייתה כל "הנקמה עטופה במסר". בתקיפות האוויריות באזור בעל בק הותקף בנוסף , מבלי שיהיה לזה כל רמז בתקשורת , מחנה צבאי "מיוחד". אתם שואלים מה המיוחד ? ובכן למחנה הזה הגיעו לפני כחודשיים , קצת אחרי פריצת מלחמת חרבות ברזל , לוחמי מיליציות מעיראק, שאיראן שלחה, כדי שיתגברו את חיזבאללה מחשש שישראל תנסה להפתיע את חיזבאללה במתקפת בזק. הכוחות העיראקים שוכנו במחנה זה ועברו בו אימונים בפיקוח מדריכים מחיזבאללה כהכנה ללחימה בעצימות גבוהה נגד ישראל לצד לוחמי הנוח'בה.

המסר היה ברור… ישראל לא תאפשר לכוחות זרים, שאינם לבנונים , להתבסס במדינה זאת. היכן שיימצאו לוחמים זרים ישראל תפעל .

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות