נשק איראני חדש שהגיע מכיוון עיראק הוסווה במחסני צבא סוריה במחוז חומס

מקורות פרטיים מהעיר חומס דיווחו לאתר החדשות הסורי "פוליטיקל קייז" כי תגבורת צבאית ומשלוח של ציוד לוגיסטי השייך למשמרות המהפכה האיראנים הגיעו למפקדה הראשית של גדוד הכוחות המיוחדים -972, השוכנת בפאתי הכפר השיעי "אלכם" – الكم באזור הכפרי הצפוני של מחוז חומס, אתמול (א') תחת אבטחה כבדה של צבא סוריה.

 

כתב אתר החדשות "פוליטיקל קייז" בחומס אישר כי אנשי הכוחות המיוחדים חסמו את כביש חומס-חמה לתנועה בסביבות חמש וחצי בבוקר, ועד השעה שמונה, עד שהעברת המשלוח הצבאי הושלם. מה שעצר את כל התנועה בכביש הבינלאומי הנחשב לעורק הראשי המחבר את מרכז סוריה לשאר הנפות.

הכתב ציין כי כניסת משלוח הציוד והנשק באה תחת אמצעי אבטחה קפדניים, תוך מניעת אזרחים מלהתקרב אליו במטרה להסתיר את סוגי הנשק והציוד שהגיעו ממחסנים בעיירת הגבול עם עיראק – "אלבוכמאל" בצפון מזרח סוריה.

גורם ביטחוני סורי אמר לכתב האתר כי המשלוח האיראני חולק לשני חלקים: משלוח נשק המורכב ממשגר טילים נגד שריון SK5, בנוסף למשגרי טילי קורנט, והחלק השני כלל מכשירים למעקב קרקעי (מכ"מים) שיימסרו ויחוברו לחדר המבצעים של בקרת הכטב"מים שנמצא בכפר אלאמינייה – الأمينية מצפון לחומס.

הוא ציין כי במפקדה של גדוד 972 נערכו הכנות שקדמו להגעת משלוח הציוד האיראני, שכללה הכנת שלושה מקלטים שישמשו לטובת משמרות המהפכה, בהם נעשתה עבודה להסוואה של הכניסות בעזרת עצים מלאכותיים ובניית גדר בטון בגובה 1.5 מטר בפיקוח קבוצת מהנדסים מהקרן לשיכון צבאי בנוסף להכנת חדר חשמל שהוקצה רק לאספקת חשמל לשלושת המקלטים\מחסנים האיראניים.

 

המקור, שביקש להישאר בעילום שם – מסיבות הקשורות לביטחונו – ציין כי המיליציות האיראניות ביצעו לאחרונה מספר העברות ציוד חשאיות לעמדות שלהן באדמות שבשליטת כוחות הצבא הסורי, כדי להימנע מלהיות מטרה של חיל האוויר הישראלי, שהגביר את קצב פעילותו מול נקודות ריכוז איראניות. בתקופה האחרונה הורה אגף המודיעין הכללי בדמשק  לראשי זרועות הביטחון לשמור על סודיות תנועות איראניות בשטח סוריה ומתן כל אמצעי התמיכה הדרושים.

יצוין כי גדוד הכוחות המיוחדים הוקם לפני שלוש שנים בפאתי כביש חומס-חמה לאחר שהשתלט על רכוש אזרחי, לרבות אדמות חקלאיות ובתים שתושביהם נטשו עם פרוץ "הפגנות בסוריה" כתוצאה מסכסוכים כיתתיים ועדתיים בין המרכיבים הסוניים והשיעים. יש לציין כי לאחרונה הוצבו כוחות איראנים באזור הכפרי הצפוני של חומס.

אתר "פוליטיקל קייז" הכין מפה המציגה את מיקומו של גדוד 972 מצפון לעיר חומס ואת מיקומם של המקלטים שבתוכם אוחסן משלוח הנשק על ידי המיליציות האיראניות:

 

מפה המציגה את מיקומו של גדוד 972 מצפון לעיר חומס ואת מיקומם של המקלטים שבתוכם אוחסן משלוח הנשק על ידי המיליציות האיראניות.

קרדיט לתמונות: אתר החדשות הסורי פוליטיקל קייז