“רעד 1” – תרגיל צבאי משותף לצבאות מצרים ופקיסטן

רעד 1 הוא רק האימון האחרון בשרשרת.

היום החל אימון צבאי משותף למצרים ופקיסטן שזכה לשם רעד 1 (رعد = Raad = רעם) הוא של כוחות מוצנחים המשלב צניחות מסוגים שונים, ניווטים, תרגילי לחימה בטרור, חבלה, רפואת חירום, ועוד.

אזכיר שזה אינו האימון מצרי-פקיסטני ראשון, וכבר היה לדוגמה גם אימון משותף מצרי-פקיסטני-ירדני, בנובמבר 2019, שנקרא פג’ר אל-שרק 1 (فجر الشرق = שחר המזרח) שגם בו תורגלו הכוחות בלחימה בטרור, רק שאז האימון היה על אדמת פקיסטן.

הידיעה על האימון המצרי-פקיסטני, אכן מעניינת וגם בפני עצמה שווה אזכור, אבל לא פחות מעניין זה לראות את רצף התרגילים שצבא פקיסטן עושה בשיתוף צבאות זרים בשני העשורים האחרונים, בין אם זה אימון אווירי משותף עם סין ב- 2011, או אימון אווירי משותף ראשון עם איחוד האמירויות הערביות ב- 2016, וכמובן אימונים ימיים משותפים לפקיסטן ולמדינות רבות במהלך השנים, וכן גם אימון משותף פקיסטני-רוסי של כוחות מיוחדים ברוסיה, באוקטובר 2021.

וגם בתקופה האחרונה, הפקיסטנים משתתפים באימונים ותרגילים עם מדינות שונות, ובהם תרגיל אווירי באוגוסט האחרון עם חיל האוויר הסיני, שבוצע בשטח סין, או אימון משותף בינואר השנה, עם צבא סעודיה, על אדמת פקיסטן, ואזכיר גם את האימון הימי המשותף של פקיסטן עם איראן שהתקיים בינואר השנה, למרות המתיחות בין שתי המדינות.

אולי פקיסטן נראית לכם כמדינה רחוקה השקועה בבעיות פוליטיות וכלכליות, אבל איכשהו פקיסטן מצליחה לייצר של קשרים מדיניים שמובילים לרצף אימונים צבאיים משותפים עם מדינות השכונה המזרח תיכונית, חלקם הרחק מגבולותיה, שיכולים לשמש לנו צוהר לגאופוליטיקה המורכבת של האזור והעולם.

ختام فعاليات التدريب المشترك المصري الباكستاني الأردني ”فجر الشرق 1” | موقع  السلطة

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות: דובר צבא מצרים