ירדן מכחישה קיום גשר יבשתי מהמפרץ לישראל העובר בשטחה

לאחר השמועות שהתעוררו בימים האחרונים בדבר קיומו של גשר יבשתי ,העובר בירדן ,שמעביר סחורות יצוא לישראל, הממשיכה במלחמתה ברצועת עזה, הגיעה ההערה הירדנית. ראש ממשלת ירדן בישאר אל-ח'סאונה הכחיש לחלוטין את הדיווחים הללו.

הוא אמר בתגובה בפלטפורמת "X" היום, יום ראשון, כי החדשות על קיומו של גשר יבשתי "הן משחקי מילים וסיפורים בהשראת דמיון".

זה לא השתנה כבר 25 שנה

הוא גם הדגיש כי הסדרי התחבורה לירדן ודרכה לא השתנו כבר 25 שנה. הוא הוקיע כל הטלת ספק בעמדתה של עומאן בסוגיה הפלסטינית , ותיאר אותה כ"חרפה". הוא הוסיף, "אין מדינה בעולם שתרמה לעניין הפלסטיני כמו ירדן, תחת הנהגתו של המלך, שמוביל מאמצים פוליטיים ודיפלומטיים נמרצים להפסיק את המלחמה בעזה ולספק סיוע הומניטרי לתושביה".

שר החקלאות הירדני חאלד אל-חניפאת אישר בתחילת החודש כי ייצוא הירקות והפירות הירדניים לישראל נעשה באמצעות חברות מהמגזר הפרטי וכי לממשלה אין מעורבות בכך, והוסיף כי הממלכה לא ייבאה דבר מישראל מאז 2018.

הוא גם הבהיר כי המשרד אינו מעודד יצוא לישראל, אך יחד עם זאת אינו יכול למנוע מהמגזר הפרטי לייצא משום שאין מניעה חוקית לעשות זאת.

מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה ב-7 באוקטובר, ירדן עמדה לצד הפלסטינים וגינתה בחריפות את ההפרות ו"מעשי הטבח" שביצעה ישראל נגד אזרחים ברצועה המאוכלסת בצפיפות.

הוא גם מתח ביקורת חריפה על הניסיונות ל"עקירה בכפייה" של תושבי עזה, כפי שתיאר זאת, ואת ההגבלות על כניסת הסיוע לרצועה.

עמאן הייתה מהראשונות ששלחו מטוס סיוע לעזה גם באוקטובר האחרון.

קרדיט: אלערביה