השמדת משאית חיזבאללה בגבול סוריה- פרטים חדשים

ישראל תקפה, בירי טיל מהאוויר, משאית אזרחית סמוך לגבול סוריה-לבנון בתוך אזור שבין נפות חומס והאזור הכפרי (ריף) של דמשק, בשעות הבוקר המוקדמות. הסיכול התבצע ממש ליד גשר אלעאצי – جسر العاصي לא הרחק מגבול לבנון .

על פי מה שנודע מיד אחר התקיפה נהרגו לפחות שני בני אדם .

שעות מספר אחר כך הזדרז חיזבאללה והוציא הודעה רישמית על 2 מאנשיו שנהרגו ב"משימה קדושה בדרכם לירושלים".

תמונה

 

 

מספר שעות אחר כך , ממידע בלעדי ומתועד עולה כי המשאית שהותקפה באזור אלקוצייר שבצפון מערב סוריה, ליד הגבול עם לבנון , היה שייכת ליחידת הובלת נשק 4400 של חיזבאללה, בפיקודו של מוחמד ג'עפר קציר , #محمد_جعفر_قصير . אותו מקור בסוריה שסיפר על הקשר של יחידת 4400 של חיזבאללה למשאית שהותקפה רומז כי מפקד היחידה נמצא בצמרת רשימת אישי חיזבאללה המיועדים לחיסול והוסיף "האיש סופר את ימיו בחיזבאללה".

לדברי אותו מקור המשאית שהושמדה  שימשה בעבר להובלת נשק וציוד צבאי איראני מאיראן לשטחי סוריה ולבנון.

מקור ערבי אחר רומז באותו עניין כי הצלחת סיכול המשאית מבוססת על גורמים הצופים ,עוקבים ומדווחים אחרי כל התנועות החשודות בגבול עיראק , באזור חמיימים משם מגיע ציוד באוויר מאיראן לחיזבאללה שבלבנון , מאלבוכמאל לשם מגיע ציוד צבאי איראני משטח עיראק ובכלל מכל אזורי הגבול העיראקי עם סוריה, מה שמאפשר במידת הצורך לתקוף שיירות נשק אלו ולהשמידן.

גורמים בלבנון מוסיפים כי חיזבאללה ודיוויזיה 4 של צבא סוריה, בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד  מקלים על פעולות הובלה והברחה ומתאמים אותם באמצעות מתן היתרים לגורמי טרור, דבר שהביא להפצצת עמדות הדיוויזיה באזור דמשק  בחודשים האחרונים. ולהערכתם קצב תקיפת השיירות ו.או עמשות דיוויזיה 4 יילכו ויגברו אם המצב ידרוש זאת.

 

זמן קצר לאחר הפצצת משאית חיזבאללה באזור אלקוצייר, מוסרים מקורות סורים. המריא לאוויר מטוס לאיסוף מודיעין אלקטרוני מטייסת 122 של חיל האוויר הישראלי  ,שעל פי מתווה הטיסה, ניתן להעריך כי הוא אוסף מידע מאזורי הבירה דמשק, אזורי מחוז ריף דמשק ואזור הגבול הסורי-לבנוני, עד לעיר חאלב שבצפון סוריה. 

הכנסת מטוס כזה למשימת איסוף,  במתווה זה ובעיתוי זה, נעשה ככל הנראה בעקבות הערכה כי פעילות המשאית שהושמדה קשורה לפעילויות נוספות באזור דמשק והגבול עם לבנון שאפשר ויתעורר הצורך לסכלם בתז"מ.