הייצוא הביטחוני של ישראל להודו לא הושפע מהמלחמה בעזה

שני מקורות הודיים וישראלים אמרו כי היצוא הצבאי הישראלי להודו, הקונה הגדול ביותר של ציוד ביטחוני ישראלי, לא הושפע מהמלחמה בעזה.

הודו ייבאה מישראל בעשור האחרון ציוד צבאי בשווי 2.9 מיליארד דולר, כולל מכ"מים, מטוסים לאיסוף מודיעין, מל"טי קרב וטילים.

ישראל פתחה בפעולות הצבאיות שלה ברצועת עזה, שנמשכות כבר חודשים, לאחר מתקפה ששיגרו חמושים מרצועת עזה שבשליטת חמאס בדרום ישראל ב-7 באוקטובר, שלדבריה נהרגו 1,200 בני אדם ונחטפו 253 בני ערובה. מאז נהרגו יותר מ-29,000 פלסטינים, לפי משרד הבריאות בעזה.

אך המקור הישראלי והגורם הבכיר בצבא ההודי אמרו כי הצרכים הצבאיים של ישראל אינם מתנגשים עם האספקה ​​הביטחונית שלה להודו.

הגורם הישראלי אמר כי הפעולות הישראליות יצרו צורך גובר בתחמושת, אך לא השפיעו על ייצוא מכשירי מכ"ם מהסוג שהוא מייצא להודו. הוא הוסיף, "רצינו שהיצוא (הצבאי) שלנו להודו לא יושפע".

הבכיר ההודי אמר כי ישראל מעוניינת לספק באופן ​​קבוע להודו מערכות נשק  שיכלול גם רכיבי מזל"ט.

שני המקורות ביקשו אנונימיות, לאור רגישות הנושא.

 

משרד החוץ ההודי ושגרירות ישראל בניו דלהי לא הגיבו לבקשות להגיב.

עם נוכחות חזקה בתערוכה האווירית בסינגפור, יצרני הנשק הישראלים חזרו לאירועים בינלאומיים, לאחר שנעדרו בעקבות תחילת המלחמה בעזה.

לפי המכון הבינלאומי לחקר השלום בשטוקהולם, הודו היא יבואנית הנשק הגדולה בעולם, ששווי הרכישות שלה הגיע ל- 37 מיליארד דולר בין 2012 ל-2022.

ישראל היא הספקית הרביעית בגודלה של ציוד צבאי להודו, שרכשה בעשור האחרון נשק בשווי של 21.8 מיליארד דולר מרוסיה, 5.2 מיליארד דולר מצרפת ו-4.5 מיליארד דולר מארה"ב.

הודו מנסה לצמצם את תלותה בנשק רוסי, על ידי גיוון רכישות ממדינות כמו צרפת וישראל וחיזוק מגזר ייצור הנשק המקומי המתפתח.

חברת "אלביט סיסטמס" הישראלית משתפת פעולה עם קבוצת "אדני" ההודית לייצור חלק ממל"טי הרמס 900 שלה במתקן בדרום הודו, אשר לאחר מכן מיוצאים שוב לישראל לשימוש.

קובץ:Elbit Hermes 900s.JPG – ויקיפדיה

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: ויקיפדיה