בקצרה מול אויבינו – מעודכן עד ליום 22-2-2024. חלק ב'

 

 

 

האלימות ברצועה ממשיכה להקרין גם על שאר הגזרות. במסגרת זו בלטו השבוע פיגוע ירי בצומת ראם שבו נרצחו חייל ותלמיד ישיבה ונפצעו נוספים. את הפיגוע ביצע מחבל ממחנה פליטים שועפאט, המחזיק בתעודת זהות ישראלית, הגם שמוצא משפחתו מחברון. זאת לצד פיגוע במחסום אלזעים שבין מעלה אדומים לירושלים, סו נרצח אזרח ישראלי ונפצעו נוספים. את הפיגוע ביצעו פעילי פת"ח מאזור בית לחם, שנים מהם אחים.

הנה תמונות מהארוע:
https://www.facebook.com/reel/7735981666491290

מחבל אחר, איש המשטרה הפלסטינית, ניסה לבצע פיגוע ירי במחסום צה"ל דרומית מזרחית לשכם, וחוסל.

הנה תמונות מהתקרית:
https://www.facebook.com/reel/933712321658825

בנוסף, בוצע ירי לעבר הישוב כרמי צור. כמו כן, הופעל מטען חבלה לעבר רכב ישראלי בירידה מחומש סמוך לכפר בורקה. פיגוע זה מחדד עוד יותר את העובדה שאיום המטענים ביהודה ושומרון הולך ומתגלה כאתגר אמיתי לכוחותינו. המטענים רובם מיצור עצמי, אך במקביל מתהווה ציר הברחות דרך משולש הגבולות : סוריה, ירדן ישראל, בהשראת חזבאללה ומשמרות המהפיכה של איראן.
וגם השבוע , ניכרת ירידה מסויימת בפעילות צה"ל בערי איו"ש, המאפשרת למחבלים להיערך. למרות זאת בפעולה מסוערבת בטול כרם, חוסלו שני מחבלים, אם כי קצין מג"ב נפצע בינוני עד קשה במהלכה.

הנה תמונות מהפעולה:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/1401606874118582?idorvanity=357103281849

וגם בג'נין פעלו כוחותינו, מול אש תופת ומטענים, באופן שחייב ירי נ"ט ושימוש בכטב"מ. בסיום הפעולה חוסל מבוקש בכיר תוש כפר קדום, שביקש מפלט במחנה, שעדיין נחשב מחסה בטוח יחסית למבוקשים, גם אם במקרה שלו, הדבר לא הועיל לו.

הנה תמונות מהארוע הזה:
https://www.facebook.com/reel/2071294016604032

לא ייפלא, שנוכח ההסלמה באיו"ש, מתגלים גם יותר ויותר תגובות נגדיות מצד חלק קטן של מתיישבים. כך בין היתר היו פעולות נקם מצד מתיישבים בכפר בורקא (הצתת רכב), בחוארה ובתורמוסעיא, כנגד תושבים פלסטינים, תגובות המגבירות עוד יותר את קמפיין "אלימות המתנחלים", בעיקר במדינות אירפה וארה"ב.
וככל שחודש הרמדאן מתקרב, גוברת המתיחות סביב סוגיית הר הבית, ומספר המתפללים שיורשו לעלות אליו, ובכלל זה, האם יש להתיר גם לתושבי איו"ש לעלות להר. חשוב שנזכור שלהר הבית ולרמדאן פוטנציאל של היווצרות הפרות סדר אלימות, שיקרינו לא רק על ההר, אלא על כלל איו"ש, וברגע שתתבצע כניסת עשרות אלפים להר, למשטרה לא תהיה יכולת למנוע את התפרצותם. האוירה הכללית באיו"ש ובמזרח ירושלים מתוחה.

תמונות קשות מהרצועה משלהבות את הרוחות, ובישראל יש הסבורים שמטעמים של "רגישות דתית", אפשר לקחת סיכונים בימים אלו. כנראה שעדיין יש מי שחיים עם תפיסה ילדותית, לפיה יחס מתחשב ברגשות המוסלמים יכול להביא להרגעת הרוחות, כאילו שאיננו עתירי נסיון, המראה שברמדאן כמעט תמיד מתגברת האלימות המוסלמית, בלא קשר להיקף המחוות המופגן כלפי המוסלמים, ולרוב אף ביחס הפוך אליהם.

ובקצרה: לבנון – ההסלמה בגבול הצפון נמשכת, גם אם באופן מבוקר, כשכל צד מרחיב בהדרגה את היקף התקיפות. השבוע התפרסמו מספר כתבות על מערכת המנהרות של החזבאללה, שללא ספק יש מאחריהן גרעין של אמת. אנשי חזבאללה ומשמרות המהפיכה הם שהדריכו את החמאס בבניית מערכת המנהרות ברצועה, כך שניתן להבין שמה שנראה ברצועה הוא רק "פסיק" בהשוואה למה שקורה בלבנון, וטוב יעשה צה"ל אם יערך לכך.
בנאום שנשא נצראללה השבוע הוא שב והדגיש שהאש מלבנון לא תיפסק לפני הפסקת אש ברצועה. בלבנון מנגד, נשמעים גם לא מעט קולות של ביקורת על חזבאללה, הגורר את המדינה להרפתקה שאינה משרתת איש פרט לאיראנים. נצראללה, אולי אינו מודה בכך, אך הוא בהחלט אינו סופר איש בלבנון פרט לאיראנים.
האיראנים בתורם ממשיכים ליהנות מהמצב בו ישראל נלחמת ב"שכירי החרב" שלה, בעוד איראן כנראה שכבר הגיעה לפריצת הדרך, ומחזיקה בפועל ב"פצצות גרעין". אם יש מישהו שמאמין להכרזות האיראנים שאסור להם להחזיק פצצות גרעין מסיבות דתיות, מוטב שיתעורר. האיסור להחזיק פצצות גרעין זהה לאיסור שהחמאס קיבלה על עצמה להימנע מפגיעה וחטיפה של נשים וילדים.
עד כאן להשבוע – שבת שלום.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש   

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונות השער: מתן רחמני – יוצר תמונות ב-AI