מחקר מזהיר מפני מזונות ש"עשויים להוביל לאי-פוריות ולעיכוב בגדילה"

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי "כ-80 אחוז מהאמריקאים עלולים להיות בסיכון לאי-פוריות או להתבגרות מאוחרת" עקב חשיפתם לחומר כימי שנמצא במזונות פופולריים המבוססים על שיבולת שועל, כך דיווח העיתון האמריקאי " ניו יורק פוסט ".

המחקר, שפורסם ביום חמישי בכתב העת Journal of Exposure Science and Environmental Epidemiology, קבע כי "4 מתוך 5 אמריקאים נמצאו כנחשפים לקוטל חרקים מזיק בשם (chloramquat)."

לפי קבוצת העבודה הסביבתית (ארגון ללא מטרות רווח), שפיקח על המחקר, החוקים הפדרליים מאפשרים צריכת דגנים מיובאים המכילים את "הכימיקל החקלאי הרעיל ביותר".

לדברי הקבוצה, הכלורמקוואט ממריץ את צמיחת הצמח ומונע כיפוף התבואה, ובכך מקל על הקציר. 

"מה שמדאיג הוא שגילינו את הכימיקל ב-92% מהמזונות המכילים שיבולת שועל שנרכשו במאי 2023, כולל Quaker Oats ו-Cherios", שהם שני מותגים פופולריים.

ה"ניו יורק פוסט" הסביר כי ביקש תגובה מהחברות המוזכרות במחקר, אך לא קיבל כל תגובה עד לפרסום הדו"ח.

המחקר גם הצביע על כך שלאחר בדיקת נוכחות של כלורמקוואט בשתן שנאסף מ-96 אנשים בין השנים 2017 ל-2023, התוצאות הראו "רמות גבוהות יותר וזיהוי תכוף יותר של החומר הזה בדגימות 2023… מה שמצביע על כך שחשיפה של הצרכנים אליו עשויה להיות מסוכנת ובעלייה".

מכיוון שכלורמקוואט בדרך כלל עוזב את הגוף תוך 24 שעות, הריכוז הגבוה הזה של בדיקות חיוביות מצביע על כך ש"אמריקאים נחשפים באופן קבוע לחומר", על פי דו"ח EWG.

הקבוצה אמרה שהיא תמשיך לחקור את הכלורמקוואט והשפעותיו המזיקות, ובקשה תשובות מהממשל הפדרלי, כולל אם מנהל המזון והתרופות צריך לאשר בדיקות של מזון אמריקאי לחומר הזה.

12 فائدة هامة من فوائد الشوفان

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: אדה ערבייה