לוחמי דיוויזית העילית משמר הרפובליקה נמלטו מעמדותיהם מחשש לתקיפה אמריקאית

דיוויזית משמר הרפובליקה ביחד עם דיוויזיה 4 נחשבו ליחידות האיכותיות ביותר בצבא סוריה עד לתחילת מלחמת האזרחים שפרצה במדינה בשנת 2011.

במהלך שנות המרד נעזר המשטר הסורי ב-2 דיביזיות העילית כדי לדכא את המרד , לא בהצלחה יתרה.

בחלוף השנים איכות הלוחמים, שרובם ככולם ממוצא עלאווי , הלך וירד , והמשימות שהוטלו עליהן עברו מלחימה נגד בני עמם לכוחות שיטור מושחתים שעיקר פעולתן היא לגזול את כספי האזרחים הגרים או הנעים באזור שלהם.

כאשר דאעש פעל במזרח סוריה הוזעקו יחידות דיוויזית משמר הרפובליקה על מנת לבלום אותם , אך רק התערבות הכוחות האיראנים מנעה זאת בפועל., אך היחידות הושארו במזרח סוריה בעיקר למשימות הבטחת צירים.

בימים האחרונים נודע כי חיילי דיוויזית משמר הרפובליקה של צבא סוריה נמלטו מעמדותיהם במדבר אלבוכמאל שבקרבת הגבול עם עיראק במזרח המדינה, מחשש שיהוו מטרה לתקיפות אוויריות, כך לפי רשת החדשות הסורית “עין אל-פורת”.

 

הרשת ציטטה מקורות פרטיים שאמרו כי החיילים נמלטו לאחר שהוצבו בנקודות שמירה השייכות למיליציה של משמרות המהפכה האיראניים במדבר.

לפי המקורות, חיילי הדיוויזיה נמלטו אל מחוץ לאזורים שבשליטת כוחות צבא סוריה, וסביר להניח שהם פנו לאזורים שבשליטת הכוחות הדמוקרטיים הסורים (SDF) שהם הכוחות הכורדים.

המקורות הסבירו כי קציני דיוויזית משמר הרפובליקה יצאו לסיורים בכל האזור על מנת לחפש את הלוחמים הנמלטים, ואף הפיצו את שמותיהם בכל המחסומים הפרוסים באזור.

ראוי לציין כי כוחות משמרות המהפכה האיראנים, בנוסף למספר מיליציות פרו-איראניות, פרוסות במספר מקומות ובמפקדות שהוקמו במדבר המשתרע בין הערים דיר א-זור ואלבוכמאל.

לפני זמן מה שלחו המיליציות האיראניות תגבורת צבאית למדבר אלבוכמאל, לרבות את לוחמי מיליציית “גדוד 47” ומיליציית גדודי “אימאם עלי”, המזוהה עם “כוחות הגיוס העיראקים” (אלחשד אלשעבי).

קרדיט: בלדי ניוז קרדיט לתמונה: נבד ניוז