למרות מלחמת ישראל-חמאס, הודו תקבל בזמן מל"ט הרמס 900 ממוצא ישראלי מתוצרת מקומית

בהתבסס על מלחמות טכנולוגיות דינמיות כמו ארמניה-אזרבייג'ן ורוסיה-אוקראינה בעולם העכשווי, הודו קיבלה משלוח של מל"ט לאיסוף מודיעין ממוצא ישראלי מתוצרת הודו מהיצרנית ההודית Adani Defense and Aerospace כדי להגביר את יכולות לוחמת זרוע המל"טים שלה.

באירוע ב-10 בינואר בהיידראבאד, מרכז ייצור נשק ראשי בדרום הודו, מפקד הצי ההודי, אדמירל ר' הארי קומאר, ציין את מסירת המל"ט הרמס, שנבנה מחדש כ-Dhristi-10 Starliner, שנועד למשימות איסוף מודיעין מתקדם, מעקב וסיור. הפלטפורמה (ISR) יכולה לשהות באוויר כ-36 שעות סיבולת ויכולה לשאת מטען של 450 ק"ג.

Dhristi בסנסקריט פירושו "חזון".

המל"ט ישמש בצבא הודו גם במשימות ימיות, כך נמסר בהצהרה של Adani Defense and Aerospace.

"ה-Drishti-10 – נאמן לשמו – ירד מפס הייצור רק  '10 חודשים' לאחר כריתת החוזה, אמר אדמירל הריקומאר בטקס, והוסיף כי מסירה זו של הפלטפורמה המתוחכמת הושגה, למרות האתגרים שמציבים השותפים שלהם בתעשייה (אלביט מערכות בישראל) בגלל הסכסוך המתמשך במערב אסיה, וסכסוך ישראל-חמאס.

"אין צורך להדגיש את החשיבות של מערכות אוטונומיות במלחמות המתפתחות במהירות ודינמיות המכילות טכנולוגיה של העולם העכשווי. יושבים בבתים שלנו, אנו עדים להשפעה חסרת פרופורציה שלהם על הסכסוכים המתמשכים באירופה ובמערב אסיה. יתרה מכך, התקריות האחרונות בים הערבי הצפוני מדגימות היטב את האתגרים שמציבות מערכות כאלה כאשר הן נופלות לידי שחקנים ומחבלים שאינם מדינתיים", אמר האדמירל, בהתייחסו גם למתקפת המל"ט האחרונה על ספינת מטען כ- 200 מייל ימי מהחוף המערבי של הודו בים הערבי.

אדמירל הארי קומאר ציין גם שמערכות אוטונומיות הפכו לבחירה מועדפת ב'ניהול שדה הקרב' עבור מדינות ברחבי העולם. "שני השכנים המיידיים שלנו (פקיסטן וסין) מחזיקים ביחד מלאי עצום של מל"טים. לכן, זה רק נבון שאנו, כאומה וככוחות מזוינים, נמשיך לרתום את מומחיות התושבים שלנו בתחום ".

חיל הים ההודי, לדבריו, מפעיל מל"טים כבר למעלה משני עשורים. עם זאת, הפיתוח של המל"ט החדש , המשותף להודו וישראל, סימל את ה"חזון" של הצי ההודי להיות כוח עצמאי ו"מוגן לעתיד".

Made-in-India killer drones fly in Gaza sky as Israeli genocide rages on:  Report

קרדיט: יורו-אסיה טיימס    קרדיט לתמונה: פרס טי וי