בעקבות מודיעין מדוייק צבא ארה"ב השמיד ארבעה טילי שיוט חות'ים מוכנים לשיגור

הכל עניין של מודיעין התרעתי מדוייק ובעיתוי הנכון.

חופיה הארוכים של תימן במערב המדינה  פותחים בפני החות'ים שלל אפשרויות לפגוע בשייט בים האדום ולחמוק מעיני מקורות המודיעין , ביבשה, באוויר ובים , של ארה"ב ובעלי בריתה המנסים לסכל את כוונות הפיגוע של החות'ים עוד בהתהוותם.

זאת הסיבה למה הצלחת בעלות הברית נגד החותים היא רק חלקית בלבד. 

לא מעט המקרים בהם הם מצליחים לחמוק מהעיניים האלקטרוניות העוקבות אחרי פעילותם ולהוציא ירי מבצעי בהצלחה ( ולא משנה אם הצליחו לפגוע במטרה או שהטיל יורט בהצלחה בדרכו למטרה).

 

פיקוד מרכז ארה"ב, CENTCOM, הודיע ​​כי כוחות צבא ארה"ב השמידו עוד ארבעה מטילי החות'ים של תימן.

דובר הפיקוד אמר כי בתקיפות שבוצעו החל מהשעה 10:30 בבוקר ביום ראשון , צבא ארה"ב השמיד ארבעה טילי שיוט נגד ספינות של החות'ים שהיו מוכנים לירי לעבר ספינות בים האדום.

ההודעה של סנטקום מוסיפה כי כוחות אמריקאים זיהו את הטילים הללו באזורים שבשליטת החות'ים בתימן וראו בהם איום על ספינות אמריקאיות וספינות מסחריות באזור.

ההודעה מדגישה כי צבא ארה"ב יגן על חופש השייט באזור בפעולות אלו ולא יאפשר פגיעה בביטחון ספינות מלחמה וכלי שיט מסחריים אמריקאים במים בינלאומיים.

סנטקום אמרה גם שעות לפני ההודעה הזו כי כוחות אמריקאים השמידו את אחד מטילי השיוט של החות'ים בסביבות השעה 5:30 בבוקר ביום ראשון בפעולה שתוארה כהגנה עצמית. (קרדיט: רדיו פרדה)

קרדיט לתמונות: צי ארה"ב