טענת "פייק" בעזה: חוסל מג"ד סיור בריטי בכניסה לפיר מנהרה. ההוכחה!

ההפצצות ברצועת עזה נמשכות בעוד הלחימה העזה נמשכת בין חמאס לישראל, הגורמת להרוגים ולפצועים נוספים. במסגרת זו הופצה באתרי רשתות חברתיות תמונה שלטענת מפרסמיה היא של מפקד גדוד בריטי מיוחד שנהרג בעזה במהלך המלחמה המתמשכת.

הטענה כמובן שקרית, שכן אף גורם לא הודיע ​​על הריגתו של גנרל בריטי בעזה. התמונה שייכת לשוטר במשטרה הבריטית השומרת על בניין הפרלמנט הבריטי, וצולמה במרץ 2017.

הפוסט כולל תמונה של שוטר נושא את נשקו וטקסט שאומר שהתמונה שייכת ל"גנרל הייפר הנרי, מפקד גדוד כוח המשימה המיוחד הבריטי המתמחה בשחרור חוטפים", ש"נהרג בעזה בעת שניסה להיכנס לפיר מנהרה במחנה אלשאטי."

הפוסט כולל תמונה של שוטר אוחז בנשקו

 

התמונה וההסבר החלו להתפשט בסוף ינואר 2024, וזכו לאלפי אינטראקציות ברשתות החברתיות.

 

טיסות סיור של הצבא הבריטי

משרד ההגנה הבריטי הודיע ​​בדצמבר האחרון כי הצבא הבריטי יבצע טיסות סיור מעל עזה כדי לסייע באיתור בני ערובה המוחזקים בידי חמאס מאז התקפתו על אזורים ישראלים ואתרים הסמוכים לרצועה הנצורה ב-7 באוקטובר.

במשרד אישרו כי "מטוסי המעקב יהיו לא חמושים, ולא יהיו להם כל תפקיד קרבי, ומשימתם תהיה רק ​​לקבוע את מיקומם של בני הערובה".

חמאס מצדו גינה את כוונתה של בריטניה "להשתתף בצבאה במלחמת ההשמדה נגד העם הפלסטיני ברצועת עזה". התנועה קראה לבריטניה "לסגת" מהחלטה זו.

לונדון לא הודיעה על מספר הבריטים שנלקחו כבני ערובה.

לאחר התקיפה ב-7 באוקטובר אמר ראש ממשלת בריטניה כי לפחות 12 בריטים נהרגו בהתקפה, בעוד חמישה אחרים נעדרים.

 

תמונה של שוטר בבריטניה

עם זאת, לתמונה אין כל קשר לרצועת עזה, והיא פורסמה במרץ 2017 באתר רויטרס, בליווי תגובה המציינת כי נראים בו שוטרים עומדים מול הכניסה לפרלמנט הבריטי. לאחר הפיגועים בווסטמינסטר בלונדון באותה תקופה.

התמונה פורסמה במרץ 2017 באתר רויטרס
קרדיט: התמונה פורסמה במרץ 2017 באתר רויטרס

בנוסף, אף אתר אמין או גוף רשמי לא פרסמו חדשות על הריגתו של קצין בריטי כלשהו. חדשות כאלה, אם הן נכונות, יזכו לתשומת לב עולמית ויופיעו בתקשורת.   (קרדיט: אלחורה)