אוניברסיטת הרווארד מעניקה במה לתמיכה בטרור בשם "גיוון הדעות"

ד"ר דלאל עריקאת, מרצה באוניברסיטה הערבית-אמריקאית בג'נין ובעלת טור בעיתון אל-קודס שהצדיקה את מתקפת ה-7 באוקטובר, צפויה להתארח במרכז בלפר למדע וליחסים בינלאומיים בבית הספר לממשל על שם קנדי באוניברסיטת הרווארד ב-7 במרץ.

עריקאת, בתו של סאיב עריקאת, שהיה מזכ"ל אש"ף ראש צוות המו"מ הפלסטיני בשיחות עם ישראל, ידועה בעמדותיה נגד ישראל, והן באו לידי ביטוי פומבי גם אחרי מתקפת חמאס עם הצדקת הטבח והאשמת ישראל ברצח עם בפוסטים ברשתות החברתיות ובהופעותיה בכלי תקשורת ערביים ומערביים.

ב-7 באוקטובר, בעיצומו של הטבח שביצעו מחבלי חמאס בתוך ישראל, היא כתבה באינסטגרם: "היום זה רק מאבק אנושי נורמלי עבור חירות. לעם הפלסטיני יש זכות להגן על עצמם, הזכות לחיות בכבוד ובחירות. אני בהלם שהעולם בהלם". ב-3 בנובמבר, היא העלתה איור שמבוסס על דמותו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה.

האירוע עם עריקאת הוא במסגרת סדרת "דיאלוגים מזרח תיכוניים" שמוגדרת "מפגשים כנים, פתוחים וחוקרים עם זוויות חיוניות ומגוונות על הסכסוך הנוכחי, הגורמים לו והתחזיות לשלום ולהתקדמות באזור". במסגרת הסדרה יתקיימו מפגשים גם עם ג'ארד קושנר, סלאם פיאד וד"ר עינת וילף.

הסנאטור הדמוקרטי, ג'ון פטרמן, תקף היום את ההזמנה של עריקאת. "אני מזועזע באמת שבית הספר קנדי יעניק במה לאדם שחגג והצדיק את ההרג של חמאס באזרחי ישראל ב-7 באוקטובר – תינוקות, ילדים, קשישים, והאונס, הטלת המומים והעינויים השיטתיים של נערות צעירות ונשים", אמר. "לשנאה הזו אין שום מקום בדיאלוג מאושר. רק הוגן שזה יידחק לביוב של שולי המדיה החברתית. כבוגר המוסד וכחבר בסנאט של ארה"ב, 25 שנים מאוחר יותר קשה לי להכיר את האוניברסיטה שלי לשעבר".

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות