לאחר שספגו אבדות כבדות משמרות המהפכה האיראנים מוציאים את קציניהם הבכירים מסוריה

סוכנות הידיעות רויטרס חשפה כי מיליציית משמרות המהפכה האירניים הסיגה את קציניה הבכירים מסוריה לאחר שספגה אבדות כבדות כתוצאה מהתקפות ישראליות חוזרות ונשנות, תוך המשך נוכחותה הצבאית.

הסוכנות ציטטה “חמישה מקורות יודעי דבר” שהתקיפות הישראליות נבעו מ”פרצות ביטחוניות” בקרב הקצינים הבכירים בצבא סוריה, ובקרב משמרות המהפכה קיים חשש שהם ידליפו מידע על נוכחות אנשיה בסוריה. מה שגרם למפקדים בכירים איראניים לעזוב את שטח סוריה ואיתם עשרות קצינים בדרג הביניים.

רויטרס הוסיפה ואמרה כי איראן “תנהל את ענייני סוריה מרחוק בעזרת מיליציית חיזבאללה הלבנונית”, וגם תסתמך יותר על המיליציות השיעיות שלה.

לדבריהם, משמרות המהפכה חוו את אחת התקופות הקשות ביותר בסוריה מאז הגיעו לפני כעשור כדי לסייע לאסד. מאז דצמבר, תקיפות ישראליות הרגו יותר משישה מבכירי אנשיה, כולל מפקד מודיעין בכיר.

 

שלושה מקורות אמרו לרויטרס כי בעוד שהאולטרה-שמרנים בטהרן דורשים נקמה, החלטתה של איראן להסיג קצינים בכירים מסוריה מונעת בחלקה מרצון שלא להיגרר לסכסוך המשתולל ברחבי המזרח התיכון.

הסוכנות הוסיפה כי לאיראן אין כוונה לסגת מסוריה, שהיא חלק מהותי מתחום ההשפעה של טהראן, אך החשיבה המחודשת מדגישה את ההשלכות האזוריות של המלחמה בעזה, שכן איראן מבקשת להתרחק מהסכסוך.

“אחד המקורות, בכיר ביטחוני מהאזור שעודכן ​​על ידי טהראן”, קבע כי מה שקורה הוא “צמצום הנוכחות ולא נסיגה”.

 

הסוכנות גם ציטטה “בכיר אזורי המקורב לאיראן” שאמר כי מי, מקרב הקצונה הבכירה האיראית, שעדיין נמצא בסוריה, עזב את משרדיו ומקומות מגוריו ונמצא מחוץ לטווח הראייה”. הוא הוסיף: “האיראנים לא ינטשו את סוריה, אבל הם צמצמו את נוכחותם והתנועות שלהם במידה רבה ביותר”.

אחד המקורות, שהוא איראני, ציין כי לשינויים בנוכחות האיראנית בסוריה לא הייתה השפעה על הפעילות שלהם עד כה, ואמר כי צמצום היקף נוכחותם בסוריה “תעזור לטהרן להימנע מהיגררות למלחמה בין ישראל לעזה”.

ראוי לציין שישראל הגבירה את מסע התקיפות האוויריות המתמשך שלה בסוריה מאז פרוץ מלחמת עזה, במטרה לבלום את הנוכחות האיראנית שם.

קרדיט: בלדי ניוז