בלחץ רוסי? אסד מארגן מחדש את שרותי הביטחון שלו

לשכת נשיאות המשטר הסורי מסרה כי בשאר אל-אסד עמד בראש פגישה של ראשי  שירותי הביטחון בצבא ובכוחות הביטחון של המשטר במטרה לבנותם מחדש ולדון באתגרים האזוריים.

נשיאות המשטר הוסיפה ביום חמישי כי הפגישה התקיימה בנוכחות ראש המשרד לביטחון לאומי והיועץ לענייני ביטחון במזכירות הכללית של נשיאות המשטר, מבלי לנקוב בשמם.

מה הפרטים?

על פי הודעת לשכת נשיאות המשטר ו-SANA, הפגישה התמקדה ב"השפעה הצפויה של הארגון מחדש בתחום הביטחוני ופיתוח תיאום בין סוכנויות באופן שישפר את ביצועי כוחות הביטחון בשלב הבא, כמו גם פיתוח כלים למלחמה בטרור", לפי תיאורו.

בין תוצאות המפגש היה פיתוח "מפת דרכים ביטחונית בהתאם לחזונות אסטרטגיים המדמים אתגרים וסיכונים בינלאומיים, המשקפת את בטחון המולדת והאזרחים, ואת ביטחון הכוחות המזוינים."

בשאר אל-אסד דיבר על מה שהוא תיאר כ"תפקיד הפרואקטיבי והמניעתי של שירותי הביטחון בלחימה בארגוני טרור ומעקב מתמיד אחר חוליות המנסות לפגוע בביטחונה של המדינה", לפי טענתו.

הפגישה מגיעה ימים לאחר שנפוצו ידיעות על שינויים גדולים ברמת שירותי הביטחון וסניפי המודיעין ללא הודעה רשמית של כלי התקשורת או הסוכנויות של המשטר. ברשתות החברתיות נכתב כי בשאר אל-אסד פיטר את האלוף עלי ממלוק. מתפקידו כראש המשרד לביטחון לאומי שמונה ליועץ נשיאותי לענייני ביטחון לאומי.

בשאר אל-אסד, לפי הרשתות, מינה את האלוף כיפח מלחם לראש המשרד לביטחון לאומי, במקומו של האלוף ממלוק, שנכנס לתפקיד ב-2012.

 

ניסיונות לשנות את מבנה המערכת

לאחרונה התפרסמו הדלפות לעיתונות על תוכנית רוסית לארגון מחדש של שירותי הביטחון והמודיעין הסורים, הקובעת סיום והחלפתם של חלק מזרועות הביטחון ומיזוגם זה בזה. זאת במקביל לפרסום שורה של מינויים חדשים בשורות כוחות המשטר, שחלקם נוגעים לשירות הביון הקטלני ביותר של המשטר, הנקרא "מודיעין חיל האוויר".

ההדלפות הללו הגיעו ימים לאחר שבשאר אל-אסד הכריז על "רפורמות במפלגת הבעת'", שם נתן הנחיות לבחור מנהיגים חדשים למפלגה לאחר יותר מעשור שבה המנהיגים הנוכחיים היו בתפקידיהם.

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות