"איראן לקחה את סבא"א בת ערובה במאבקה נגד ארה"ב ואירופה" וטענות איראן הנגדיות

רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, טען כי איראן מענישה את הארגון הבינלאומי הזה על פעולות שביצעו ארה"ב ומדינות אירופה.

 

בהצהרתו האחרונה טען מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי איראן הגבילה את שיתוף הפעולה עם הסוכנות באופן חסר תקדים.

איראן טוענת לעומת זאת כי על פי תקנות הסוכנות, למדינה המארחת יש את הזכות לקבל פקחי סוכנות, ובכל פעם שהיא רואה באחד מהם מרכיב בלתי רצוי, יש לה הזכות לסרב לקבלו או אפילו להשעות את פעילות הפקחים.

בעוד גרוסי טען כי הסוכנות נלקחה כבת ערובה על ידי איראן, איראן מבקשת להתבונן בהתנהגות הפוליטית והלא טכנית בעבר של הסוכנות והמנכ"ל שלה המוכיח כי הסוכנות הזו תמיד הייתה שבויה באוריינטציות הפוליטיות של המערב. 

בעוד גרוסי מאשים ומביע חוסר שביעות רצון מצמצום שיתוף הפעולה של איראן עם הסוכנות, איראן טוענת כי המוסד שבניהולו לא הגיב כראוי לישראל, שאיימה באופן רשמי על הפלסטינים בהתקפה גרעינית במלחמתה בעזה . כמו גם פעולותיהן של ארצות הברית ואנגליה, שבאמצעות שליחת ציוד ותחמושת ספוגים באורניום מדולדל, הפרו למעשה את החוק הבינלאומי.

לבסוף איראן מתלוננת כי ארצות הברית, אנגליה וצרפת, עקב רשלנות הסוכנות במילוי תפקידיה החוקיים, הודיעו לאחרונה על מודרניזציה של הנשק הגרעיני שלהן בשווי של כמה מאות מיליארדי דולרים, שהיקפיו אינן ברורות לחלוטין.

UN nuclear watchdog confirms traces of bomb-grade uranium in Iran | Daily  Sabah

קרדיט: אתר החדשות האיראני "נור ניוז"     קרדיט לתמונה: דיילי סבח