משמרות המהפכה האיראנים שיגרו בהצלחה לוויין המדאיג את ישראל והמערב

איראן הודיעה כי שיגרה בהצלחה לוויין במסגרת תוכנית החלל של משמרות המהפכה האיראנים. היא הוסיפה כי הלוויין הגיע למסלולו הגבוה ביותר. סוכנות הידיעות האיראנית דיווחה כי הלוויין בשם Thuraya הוצב במסלול בגובה של כ-750 קילומטרים מעל פני כדור הארץ באמצעות רקטה תלת-שלבית.

השיגור היה חלק מתוכנית החלל של משמרות המהפכה, כמו גם חלק מתוכנית החלל האזרחית של איראן. ההכרזה על התוכנית מגיעה עם הסלמה במתיחות במזרח התיכון על רקע המלחמה הישראלית המתמשכת נגד חמאס ברצועת עזה, וכמה ימים לאחר שאיראן ופקיסטן התעמתו בתקיפות אוויריות הדדיות בין שתי המדינות.

 

ארה"ב אמרה בעבר כי שיגור לוויין ע"י איראן מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם וקראה לטהראן לא לבצע פעילות הכוללת טילים בליסטיים המסוגלים לשאת נשק גרעיני.

ניתן להשתמש בטילים בליסטיים בין-יבשתיים לשיגור נשק גרעיני. תוכנית הגרעין האיראנית הגיעה כעת לעשרת אורניום לרמה קרובה לדרגת נשק לאחר כישלון הסכם הגרעין עם המעצמות הגדולות.

איראן הכחישה זה מכבר שהיא מחפשת לייצר נשק גרעיני, ואומרת שתוכנית החלל שלה, כמו הפעילות הגרעינית שלה, היא אך ורק למטרות אזרחיות. עם זאת, סוכנויות הביון האמריקאיות והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית טוענים כי לאיראן יש תוכנית גרעין צבאית מאורגנת מאז 2003.

יתרה מכך, מעורבות משמרות המהפכה בשיגור, כמו גם יכולתו לשגר טילים ממשגרים ניידים, עוררו חששות במדינות המערב.

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: תסנים