זוהו הבכירים האיראנים שחוסלו בדמשק ותפקידם בסוריה

תקיפה על בירת סוריה, דמשק, ביום שבת, הביאה להרג של לפחות חמישה איראנים ולהרס של בניין ששימש את משמרות המהפכה האיראניים, כך דיווחו בתקשורת הרשמית בסוריה ובאיראן.

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית אישרה כי חמישה יועצים משורות משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה שהתרחשה בדמשק, והוסיפה כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה.

משמר המהפכה האיראני הודיע ​​כי מניין ההרוגים בקרב חבריו עלה לחמישה, לאחר שדווח קודם כי ארבעה יועצים צבאיים נהרגו במתקפה.

צבא סוריה מסר כי המבנה, הממוקם בשכונת אלמזה, ממערב לדמשק ונתון לאבטחה כבדה, נהרס כליל, והוסיף כי חיל האוויר הישראלי שיגר את הטילים בזמן שהם טסו מעל רמת הגולן. 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר כי לפחות שישה בני אדם נהרגו – חמישה איראנים וסורי אחד – במתקפת הטילים שהתרחשה כאשר גורמים רשמיים מקבוצות הנתמכות על ידי איראן ערכו פגישה.

מנהל המצפה, ראמי עבד אל רחמן, אמר כי שלושה מהאיראנים ההרוגים היו מפקדים, והוסיף כי ארבעה נוספים עדיין נעדרים מתחת להריסות.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מיקום היעד שהותקף 

הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה כי התקיפה כוונה לבניין מגורים בשכונת אלמזה המאכלסת מספר נציגויות דיפלומטיות.

לפי סוכנות הידיעות AP, התקיפה נערכה קרוב לשגרירויות של ונצואלה ודרום אפריקה.

היא ציטטה גורם יודע דבר שאמר כי הבניין נמצא בשימוש גורמים ממשמרות המהפכה, והוסיפה כי “טילים ישראליים” הרסו את הבניין כליל, וכי 10 בני אדם נהרגו או נפצעו בהתקפה.

לטענת הסוכנות, הבכיר שהתראיין שייך למיליצייה הנתמכת על ידי איראן, וביקש שלא להזכיר את שמו ואת השתייכותו מכיוון שאינו מורשה לדבר בפומבי על ענייני ביטחון.

כוחות הביטחון נפרסו סביב הבניין בן ארבע הקומות שנהרס, בעוד אמבולנסים וכבאיות נראו באזור. חיפושים מתנהלים אחר לכודים מתחת להריסות. חלונות נשברו גם בבניינים סמוכים.

חנות מכולת בסמוך לאתר שהותקף סיפר כי שמע חמישה פיצוצים רצופים בסביבות השעה 10:15, והוסיף כי לאחר מכן ראה את גופותיהם של גבר ואישה מובלים, וכן שלושה פצועים.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

זהויות ההרוגים

סוכנות “מהר” האיראנית דיווחה כי התקיפה הישראלית גבתה את חייהם של “מפקד המודיעין של משמרות המהפכה בסוריה, סגנו ושני חברים נוספים ממשמרות המהפכה”.

אתר החדשות האיראני- נור, המקורב לשירות הביון האיראני, חשף את זהותם של שניים מההרוגים בדמשק: הגנרל סאדיק אומידזאדה, מפקד המודיעין של כוח קודס וסגנו, מי שמשתמש בשם דה גרה, חאג’ גולאם. 

מאוחר יותר פרסמו משמרות המהפכה את שמות ההרוגים: הוג’אטוללה אומידוואר, עלי אגאזאדה, חוסיין מוחמדי וסעיד קרימי, حجة الله أوميدفار وعلي أغازاده وحسين محمدي وسعيد كريمي, מבלי לציין את דרגותיהם.

כלי תקשורת רשמיים ציטטו את משמרות המהפכה שאמרו כי חבר חמישי בכוח העילית, מוחמד אמין סמדי – محمد أمين صمدي, מת מפצעיו בתקיפה.

לפי העיתונאי האיראני הבולט עלי האשם, “סאדג’ אומידזאדה, הידוע גם בשם יוסף אומידזאדה, הוא למעשה הוג’וטולה אומידפר”.

 

אין הרבה מידע זמין על אומיד זאדה, אבל שמו הוזכר במאמר בוושינגטון פוסט ביוני האחרון.

אז, העיתון ציטט גורמי מודיעין אמריקאים שהדליפו מסמכים סודיים שאמרו כי אומיד זאדה מוביל את מאמציה של טהראן להגביר את התקפותיה נגד כוחות אמריקאים בסוריה, כחלק מאסטרטגיה רחבה יותר שנתמכת על ידי רוסיה להתעמת עם ארצות הברית.

העיתון מסר כי הוא השיג דיווחים מודיעיניים סודיים המאשרים כי איראן ובעלות בריתה בסוריה פועלות לאמן מיליציות הנאמנות להן להשתמש במטעני צד עוצמתיים וחודרי שריון יותר, במטרה להרוג חיילים של הצבא האמריקאי.

באחד המסמכים שהודלפו נאמר כי בכירי כוח קודס, כולל אומיד זאדה, עזרו לתכנן את מטעני הצד וסיפקו עצות תפעוליות לגבי השימוש בהם. 

המסמך הוסיף כי אומיד זאדה התייחס במפורש לכלי רכב משוריינים מסוג Humvee ו-Cougar כמטרות ספציפיות, ודיבר על שליחת גורמים לא מזוהים לצלם תמונות של רכבי סיור בכבישים שבהם השתמשו הכוחות האמריקאיים.

העיתון ציין כי המידע הכלול במסמך מבוסס על שיחות שמערכת המודיעין האמריקאית האזינה להם שניהלו אנשי מיליציה סורית ולבנונית הנאמנים לאיראן.

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות