מתקפה חדשה מול חופי תימן.. 4 מל”טים ניסו לתקוף מכלית אמריקאית

רשות הסחר הימי הבריטית הודיעה כי קיבלה דיווח על תקיפה של ספינה 85 מיילים ימיים דרומית מזרחית לעיר אלשחר الشحر שבתימן.

בהודעת הרשות נאמר: “רשות הסחר הימי קיבל דיווח על אירוע 85 מיילים ימיים דרומית מזרחית לאל שיהר בתימן “.

ההצהרה גם ציינה שמדובר בתקיפה של ספינה.

מכלית אמריקאית מניפה את דגל איי מרשל

בינתיים, מקורות של רשת אל-ערביה דיווחו כי למכלית אמריקאית המניפה דגל איי מרשל התקרבו 4 מל”טים, 87 מיילים דרומית-מזרחית למכלא – المكلا.

עוד ציינו המקורות כי המכלית האמריקנית לא דיווחה על נזק או פציעות בקרב אנשי הצוות והמשיכה בנסיעתה, וציינו כי דווח כי אחד המל”טים נפל למים.

מוקדם יותר היום הודיע ​​נשיא ארה”ב ג’ו ביידן שהתקיפות האמריקאיות-בריטיות נגד החות’ים בתימן יימשכו כל עוד הם ימשיכו בהתקפותיהם על ספינות בים האדום.

כפי שהודיע ​​דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג’ון קירבי, בהתייחסו לתקיפות שבוצעו ביום רביעי בלילה עם יום חמישי, נתקלנו במטח של 14 טילים חות’ים, ” נפגענו שוב הבוקר מטילים (…) שלדעתנו היו מוכנים לשיגור מיידי בים סוף.”

ביום חמישי בבוקר, בפעם הרביעית בתוך פחות משבוע, צבא ארה”ב ביצע תקיפות בתימן על עמדות החות’ים הנתמכים על ידי איראן, כשהוא תוקף טילים שהיו מוכנים כבר לשיגור לעבר ספינות המשייטות בנתיב המים הזה ושהפכו במשך השבועות האחרונים מטרה לתקיפה.

תמונה

קרדיט: רשת איג’אז

מאז ה-19 בנובמבר האחרון (2023), יותר מחודש לאחר פרוץ מלחמת ישראל ברצועת עזה, פתחה המיליציה החות’ית הנתמכת על ידי איראן בעשרות התקפות עם מל”טים וטילים על ספינות משא בנתיב השיט החיוני והחשוב הזה בעולם. 

הדבר הוביל להאטה בתנועת הסחר בין אסיה לאירופה ועורר חששות בקרב המעצמות הגדולות.

ב-18 בדצמבר הכריזה וושינגטון על הקמת ברית צבאית ימית רב לאומית, תחת השם “שומר השגשוג”, במטרה להתמודד עם כל ההתקפות על נתיבי השייט  הימי הבינלאומי.

ב-12 וב-13 בינואר, קואליציה זו ביצעה כמה תקיפות על אתרים צבאיים של החות’ים בצנעא, חודיידה, תעיז, חג’ה וסעדה, ותקפה אותן שוב מאוחר יותר.

תמונה

קרדיט: אלערביה