“ישראל מעריכה שהטיפול בשחרור החטופים יימשך לפחות 3 שנים”. דעה

*- ההנהגה הישראלית מעריכה כי הטיפול בנושא החזרת השבויים והנעדרים יימשך לפחות 3 שנים.         *- צה”ל קיבל הוראה להעביר לישראל כל גופה חשודה שמוצאים במרחב הלחימה ובמרחב התת קרקע לבדיקה גנטית.         *- הערכה: ” רוב החטופים לא יחזרו לא בעסקה ולא בחילוץ וכדאי להתחיל להפנים את זה.

 

בעל ערוץ הטלגרם “אבו עלי אקספרס” פרסם כתבה במלאת 100 ימים לתחילת מלחמת “חרבות ברזל” כדלהלן:

היום ה 100 למלחמה: כלי התקשורת הישראלים משדרים תבוסתנות. כלי התקשורת של האויב מפמפמים בהצלחה מוטיבציה בקרב אנשיהם

לקורא הערבי הממוצע שעוקב אחרי ערוצי התקשורת הפלסטינים והערבים מתקבל הרושם הבוקר שישראל עומדת בפני קריסה ותבוסה ואילו הפלסטינים יחד עם הציר האיראני עומדים בפני הכנעתה ולקראת ניצחון אדיר.

לפני שאתם לועגים וצוחקים לרושם הזה, קחו בחשבון שחלק ניכר מהדיווחים הבוקר בערוצים הפלסטינים הוא ציטוטים מתורגמים באופן מדויק לערבית מפי התקשורת הישראלית. הערוצים הפלסטינים לא ממציאים כלום. מביאים עדויות לטענותיהם שישראל עומדת בפני הפסד מתוך התקשורת הישראלית – בשם אומרם. אין טיעון חזק מזה כשהם מציגים את הדברים לעוקביהם בשפה הערבית: “זה לא אנחנו אומרים. זה היהודים אומרים על עצמם… 

תוסיפו לזה שני נאומים אתמול לרגל יום ה 100 מצד חסן נסראללה ומצד דובר הזרוע הצבאית של חמאס, שניהם יודעים להרים את המורל באופן משמעותי אצל עוקבים הרבים במזה”ת ומחוצה לו.

בישראל כמדינה דמוקרטית לכל אדם יש זכות להביע את דעותיו בעיתון, בכלי התקשורת זה ידוע ברור ומובן. אני רק מביא לפניכם את הדרך שבה זה נראה מהצד השני ואומר בצורה ברורה ובאופן חד משמעי שיש לכך השפעה מורגש על המוטיבציה של האויב מולו ישראל נלחמת. זה חזק יותר מהנשק הכי מתקדם שיש לישראל בארסנל הצבאי.
ככל שבישראל יעצימו את תחושת התבוסתנות כך תגדל המוטיבציה של האויב להמשיך ולהלחם מול ישראל מתוך הבנה שהניצחון שלו קרב וישראל עומדת בפני קריסה. ללא קשר למצב האמיתי בשטח.

התפיסה אצל האויב שהוא יכול לנצח את ישראל היא מה שגרמה לפתיחת המלחמה הנוכחית. הדברים שהוא קורא מדי יום בתקשורת הישראלית (והוא קורא כל אות ואות-א”ע) מחזקים אותו להמשיך בלחימה ומעלים את רף דרישותיו.”

קרדיט לתמונה: מתן רחמני מעצב Ai

 

על כך הגיב הפרשן הצבאי של אתר המודיעין nziv.net  גיא א.  כדלקמן:

תקשורת השמאל נכנסה למלכוד. אם יש ניצחון והצלחה במלחמה הרי שמי שכל היום אומרים שראש הממשלה אחראי על הכל כולל כל מה שקורה במדינה, הרי עוד חלילה ניצחון והצלחה בעזה יזקפו לזכותו. ולכן הם מעדיפים להחליש את רוח הלוחמים, לשדר ריפיון ותבוסתנות, לשרת את האינטרסים של האוייבים ובלבד שלא ירשמו ניצחון והצלחה חלילה.

המלכוד הוא כפול ורק מעיד עד כמה מחלת הרל”ב (“רק לא ביבי”) קשה, כי ככל שהתקשורת משדרת תבוסתנות וכישלון ככה ליבו של סינוואר מתקשה ושחרור החטופים מתעכב. בעוד התקשורת חושבת שאם תקפל את המלחמה היא תקדם עסקה של כולם תמורת כולם והפסקת הלחימה, אצל סינוואר זה עובד הפוך. ככל שיש לו תקווה שישרוד ויחזור לשלוט בעזה ככה העסקה מתרחקת.

גנץ ודומיו המובילים את הטרללת של עסקה וחטופים עכשיו, שאת סינוואר אפשר לחסל גם בפברואר, לא מבינים שסינוואר לא ישחרר את כל החטופים בפעימה אחת. הוא ימרח עסקה כזו לאורך שנים וישאיר את החיילים החטופים אחרונים ברשימה לצורך שרידות שלטונו ולכן אין מקום לשום עסקה, בטח לא עכשיו אלא המשך הלחימה עד להגעה פיזית לסינוואר ואנשיו ואולי גם למי מהחטופים. רובם לא יחזרו לא בעסקה ולא בחילוץ וכדאי להתחיל להפנים את זה.

מנהלת שו”ן (שבויים ונעדרים) החדשה הוציאה מכרזים לבעלי תפקידים שונים, בהצעת המשרה מצויין כי היא למינימום שלוש שנים…כי המערכת מבינה בדיוק מה הולך להיות המצב מול החטופים והנעדרים וכמה זמן יידרש לחפש ולאתר אותם והלוואי והכל ייגמר בשלוש שנים.
עוד פרט מעניין שעלה כדרך אגב בראיון עם חן קוגל מהמכון לרפואה משפטית ומעיד על מורכבות סוגיית החטופים הוא העובדה שכל הזמן מועברות גופות מעזה מתוך הריסות לצורך מיצוי דנ”א ובדיקה.

החטיפה לעזה (מלחמת חרבות ברזל) – ויקיפדיה

קרדיט לתמונה: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים