דמעות תנין: שר לבנוני מאשים את ישראל בהשמדת אלפי דונמים של גידולים חקלאיים בדר' לבנון

שר החקלאות בממשלת לבנון הזמנית, עבאס חג' חסן, האשים את ישראל בהשמדת אלפי דונם של קרקע חקלאית בדרום לבנון במהלך הפצצותיה, וציין כי ההשמדה כוללת  שריפת 50,000 עצי זית רב שנתיים, חלקם בני עד 300 שנה. חאג' חסן הודיע ​​כי ממשלת לבנון הגישה דיווח לאו"ם על נזקיה במגזר החקלאי כתוצאה מההפצצות הישראליות במקביל למלחמה ברצועת עזה.

השר הלבנוני הסביר כי קשה להעריך את גודל הנזקים עד היום בשל ההפצצות המתמשכות, והצביע על כך שנתונים ראשוניים מצביעים על כך שאלפי הקטרים ​​נשרפו באמצעות זרחן האסור על פי החוק הבינלאומי. הוא הדגיש כי ישראל מפציצה כדי לשרוף שטחים חקלאיים בכוונה תחילה. 

חג' חסן הוסיף כי הנזקים אינם מוגבלים רק להיבט הכלכלי, אלא משפיעים על ההיבט החברתי וההיסטורי של המקומות שנהרסו.

בסיום נאומו הסביר השר הלבנוני כי ההפצצה הישראלית הרסה כמה חוות וגבתה את חייהם של בעלי חיים וציפורים רבים, בהתחשב בהשפעה שלא ניתן לפצות עליה בקלות במישור הכלכלי, החברתי והסביבתי.

 

קורא באתר הגיב כדלקמן: 

בכל שקר יש גרעין של אמת.

ישראל אכן פועלת במגוון מתארים כנגד שמורות הטבע שאפשרו למחבלי רד'ואן לחסות בצילם ולפגוע ביישובי הספר, בין היתר באמצעות שריפה שיטתית של שטחים מיוערים שמהם הוכוונה פעילות חבלנית עויינת.

"בלבן של העין"

נוסף לכך כוחות קרקעיים ישראליים פועלים בתוככי השטח הלבנוני מעבר הרחק לקו הגבול במטרה להרחיק ולפגוע במחבלי ארגון הטרור כשהם נסים על חייהם, זאת בניגוד למיתוס הלוחם ההירואי שחיזבאללה התעקש לטפח עם השנים.

מסתמן כי בישראל מתקיימת למידה ועדכון הערכת שווי באשר לכוחו של הארגון הטרור, מה שבוודאות עשוי להקרין על אופי הפעילות והיוזמה ההתקפית העתידה לבוא.

تحريج 1800 هكتار… خطة وزارة الزراعة للعام الزراعي 2023-2024 – S A N A

קרדיט: לבנט ניוז    קרדיט לתמונה: סאנ"א