מידע מודיעיני: חיזבאללה עלול לתקוף אינטרסים אמריקאים במזרח התיכון

דיווחים מודיעיניים העלו חששות שחמושים של חיזבאללה לבנונים יתקפו אינטרסים אמריקאים במזרח התיכון.

כפי שנחשפו על ידי ארבעה גורמים רשמיים ששוחחו עם POLITICO , חיזבאללה, בגיבוי איראן, צפוי להפנות את התקפותיו תחילה נגד אמריקאים במזרח התיכון.

“חיזבאללה יכול להסתמך על היכולת שיש להם… לשים אנשים [במקומות] ולעשות משהו”, אמר אחד הגורמים הרשמיים, בהתייחס למתקפה אפשרית על ארה”ב. “זה משהו שצריך לדאוג ממנו”.

סוכנויות המודיעין קלטו מידע המצביע על התקפות אפשריות הן על חיילי ארה”ב והן על צוותים דיפלומטים מעבר לים. המתיחות הגוברת באזור הביאה גורמים רשמיים להביע חשש גובר מפני תקיפה אפשרית על אדמת ארה”ב.

בעוד שגורמים רשמיים לא חשפו פרטים לגבי פיגועים אפשריים, הם הדגישו את היכולות של חיזבאללה בהשוואה לקבוצות טרור אזוריות אחרות.

 

בניגוד להתקפות של זאב בודד, חיזבאללה, הנציג הגדול והעשיר של איראן, מחזיק ברשת בינלאומית מתוחכמת, המאפשרת תקיפות מתואמות, אמרו הגורמים הרשמיים.

למרות האיומים המתגברים, בכירים בממשל ביידן הצהירו בפומבי לאחר ה-7 באוקטובר כי טהראן ושלוחיה אינם מחפשים מלחמה אזורית רחבה יותר או עימות עם ארה”ב.

כוחות ארה”ב במזרח התיכון כבר עמדו בפני התקפות של קבוצות פרוקסי איראניות שונות, מה שגרם לתקיפות נגד, בעוד שחיזבאללה נמנע מהתקפות גדולות מאז המלחמה האחרונה בין ישראל וחמאס, החששות נמשכים.

On Cam: Iran-backed Militia Attacks U.S. Military Bases In Iraq With Drones  Amid Israel-Hamas War - YouTube

קרדיט: איראן אינטרנשיונל    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות