פיתוי איראני: אלפי צעירים תימנים התגייסו לחות’ים בשכר חודשי של 100$

איראן מפתה צעירים תימנים בשכר של 100 דולר לחודש להצטרף למיליציה החות’ית לסייע במאמציהם נגד ישראל ושיבושים בתנועת השיט המסחרי בים האדום.

דיווח ביום שישי ב”טלגרף” חשף מסע גיוס אגרסיבי שגרם לאלפים להצטרף לשורותיהם בשבועות האחרונים, תוך ניצול אוכלוסייה פגיעה בתימן, שבה למעלה מ-80% חיים מתחת לקו העוני.

“הכסף המוצע ללוחמים מתגמד לעומת 1,300 הדולר  בחודש שאיראן משלמת לאנשי הזרוע הצבאית של חיזבאללה בלבנון”, נכתב בדו”ח, וכי “הפער עורר אי שביעות רצון במשמרות המהפכה האיראניים, השולטים במדינה בכך שלטענתם הדבר פוגע בהכשרה של מיליציות זרות”.

בציטוט נאום נובמבר של מנהיג הוועדה המהפכנית העליונה של החות’ים, מוחמד אל-חות’י, אמר ה”טלגרף” כי 10,000 תימנים גויסו לתמוך בחמאס במלחמתו בישראל. “אבל בשבועות האחרונים, אלפים נוספים נלקחו לחזית הקרב החדשה”.

הדיווח הגיע תוך שעות לאחר תקיפות אוויריות רחבות היקף של ארצות הברית ובריטניה על החות’ים בתגובה להתקפות החוזרות ונשנות של המיליציה על ספינות סוחר.

החות’ים תקפו ספינות משא ממדינות שונות מאז אמצע נובמבר, לאחר שישראל החלה בהסתערותה על עזה, ולמעשה סגרה נתיב ימי מרכזי ושיבשה את זרימת הסחורות העולמית. התקיפות החלו לאחר שהמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי קרא לחסום את ישראל.

Iran's Islamist Proxies in the Middle East | Wilson Center

קרדיט: איראן אינטרנשיונל   קרדיט לתמונה: מרכז למחקרים וילסון + Yahya Arhab/EPA