NYT: ישראל וחמאס מנהלות מו"מ נפרד, בתיווך קטאר, להעברת תרופות לחטופים

גורמים רשמיים חשפו ל"ניו יורק טיימס" כי קטאר מנהלת דיונים עם חמאס על העברת תרופות וציוד רפואי חיוני לחטופים הישראלים בעזה, ובמקביל אספקת תרופות לאזרחים ברצועה.

למעלה מ-120 בני ערובה ישראלים מוחזקים בעזה במשך קרוב ל-100 ימים, ורבים מהם סובלים ממצבים בריאותיים הדורשים טיפול רפואי קבוע, כולל סרטן וסוכרת, לפי העיתון.

קרובי משפחתם של החטופים העלו את הצורך בהעברת תרופות במהלך פגישה עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבדול רחמן בן ג'סים אל תאני, בדוחא, לדברי דניאל ליפשיץ, נכדו של בן ערובה שנחטף בעזה.

גורם רשמי המכיר את השיחות, ששוחח עם העיתון האמריקני בעילום שם, אישר כי מנהלי המשא ומתן דנו בסוגי התרופות הנדרשות, בכמויות הנדרשות שלהן וכיצד לספק אותן, מה שמצביע על כך שמתקיימים דיונים עם ארגונים בינלאומיים שיכולים לסייע להשלים את התהליך.

העדויות משיפא: "החיילים עוברים חדר-חדר ומתשאלים את כולם"

 

קטאר הפכה למתווך מרכזי בין חמאס וישראל במשא ומתן על בני הערובה, אולם העיתון דיווח כי השיחות על הסיוע הרפואי נפרדות מהמשא ומתן הרחב על שחרור בני ערובה אחרים, שלא הביא עד כה להסכם.

בכיר ישראלי, שלא היה מורשה לדבר עם התקשורת ודיבר בעילום שם, אישר כי השיחות על תרופות לחטופים ואזרחים בעזה "התקדמו".

חוסאם בדראן, בכיר בחמאס, אמר כי התנועה דנה במאמצים הקשורים למתן תרופות "בחיוביות רבה".

גורם שמכיר את השיחות אמר כי ישראל מוכנה לאפשר משלוח תרופות לאזרחים פלסטינים בעזה, מאחר שעדיין פועלים 15 מרכזים רפואיים בחלקם, על רקע התקפות הצבא הישראלי על הרצועה, והיא גם סובלת ממחסור חמור בציוד רפואי.

ישראל איפשרה למשאיות עמוסות תרופות להיכנס לעזה, אך גורמים רשמיים באו"ם אומרים שהאספקה ​​הזו לא מצליחה לספק את צרכי האוכלוסייה.

ביום חמישי האו"ם הביע צער על המכשולים שהציבו הרשויות הישראליות בדרך להעברת סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה, וציין כי כל עיכוב עולה בחיי אדם. 

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: דובר צהל