מנהרות מסתור שבשימוש האיראנים במרחב דמשק

כלי תקשורת סורים דיווחו כי איראן השתלטה על המנהרות שחפרו יחידות המורדים באלע’וטה שבדמשק, והוסיפו כי יש דיווחים כי הם משמשים לאחסון נשק תוך מניעה מאנשי צבא סוריה להתקרב לרשת המנהרות.

אתר החדשות North Press, שציטט מקור המכיר את נושא המנהרות באזור, קבע כי לאחר ההשתלטות על אזור אלע’וטה, הרסו כוחות צבא סוריה חלק מהסתעפויות המנהרות וסגרו אותן.

האתר הוסיף כי כוחות המשטר שמרו על שלוש המנהרות המרכזיות המקשרות בין העיירות, ואיש לא ידע עליהן דבר בגלל נוכחותם של פלגים המזוהים עם איראן, וציין כי המנהרות שנהרסו הן אלו שהיוו סכנה לבניינים שמעליהם.

האתר ציטט מקור אחר שאמר כי המנהרות בגזרה המרכזית של אלע’וטה בדמשק סגורות מזה זמן רב, אך לאחרונה התקבלו דיווחים על השימוש שעושה בהן איראן כחדרי מבצעים ומחסנים לאיחסון נשק ותחמושת.

יש לציין כי המנהרות מתחת לעיירה “דומה”- DUMA, שבמרחב דמשק,  עדיין סגורות ומעולם לא היו בשימוש, בגלל היעדר כוחות איראנים שירצו בכך, לפי המקור.

לאחר שכוחות המשטר הסורי הצליחו להשתלט מחדש על אזור אלע’וטה ב-2018, הם החלו לחשוף את רשת המנהרות המגיעות גם לשכונת ג’ובר, ופעלו לפוצץ חלק מהן ולמסור אחרות לאיראן כדי לעשות בהן שימוש.

الكشف عن مخابئ إيران السرية في غوطة دمشق

קרדיט: רשת קסיון   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות