ירדן: "איראן אובססית בניסיונות החדירה שלה לארצנו"

בימים האחרונים ניכרת הסלמה בעימותים בגבול ירדן-סוריה עם קבוצות גדולות של מבריחים ולהתמודדות עם פעולות הברחת נשק וחומרים נרקוטיים משטח סוריה לירדן .
לאחר שפרצו עימותים מזוינים בין צבא ירדן לסוחרי סמים בגבול עם סוריה, הדגישה ממשלת ירדן כי "התרופפות וחולשת הסמכות בסוריה עומדים מאחורי המתיחות בגבולנו הצפוני".

שר התקשורת הממשלתי והדובר הרשמי של ממשלת ירדן, מוהנאד אל-מובאידין, אמר לאל-ערביה בשבת כי "יש הסלמה בסוג הנשק שהצד הסורי השתמש נגדנו".

הוא גם הוסיף: "הזהרנו לפני זמן מה על הסכנה של התפשטות איראנית באזור".

גורם צבאי רשמי בפיקוד הכללי של הכוחות המזוינים הירדני מסר כי מאז שתיים לפנות בוקר בשבת בבוקר מתקיימים עימותים חמושים בגבול הצפוני של הממלכה בין כוחות משמר הגבול הירדני לקבוצות חמושות גדולות של מבריחים.

 

סוכנות הידיעות הירדנית, פטרה, דיווחה כי הצבא הודיע ​​כי עימותים אלו הביאו עד כה לפציעה ולמעצר של מספר מבריחים, וכן סוכלה הברחת כמויות גדולות של סמים וכלי נשק.

הגורם אישר כי בימים אלה מגורשים קבוצות חמושות לסוריה, והסביר כי בימים האחרונים ניתן לראות גידול במספר המבצעים הללו והפיכתם מניסיונות הסתננות והברחה לעימותים מזוינים, במטרה לחצות את הגבול בכוח ולתקוף את כוחות משמר הגבול.

הגורם הוסיף כי העימותים הללו עדיין נמשכים, וכי הכוחות המזוינים עוקבים אחר תנועת הקבוצות הללו ותנועותיהן שמטרתן לערער את הביטחון הלאומי, והם יעשו כל הנדרש על מנת להרתיע ולרדוף אחריהם בכל מקום בו הם נמצאים.

 

ראוי לציין כי צבא ירדן מתמודד עם אתגרים רבים במאבק בפעולות הסתננות והברחת אמצעי לחימה וסמים מעבר לגבול, ובחודש שעבר הוא השתתף בעימותים עם מספר מסתננים מסוריה הקשורים לפלגים שהם בעלי ברית של איראן.

גורמים ירדנים ובעלות ברית מערביות מציינים כי חיזבאללה ופלגים אחרים שהם בעלי ברית של איראן, השולטות בחלק גדול מדרום סוריה, עומדים מאחורי הגברת הברחות הסמים והנשק.

מומחים מהאו"ם ובכירים אמריקאים ואירופים מאשרים כי הסחר הבלתי חוקי בסמים מממן את התפשטות הפלגים בעלי הברית של איראן וכוחות חצי-צבאיים פרו-ממשלתיים, שתוצאותיו ניכרות בסכסוך שנמשך בסוריה כבר יותר מ-10 שנים.

 

שר המידע הירדני לשעבר: מה שקורה בגבול ירדן-סוריה הוא סחיטה איראנית

שר ההסברה הירדני לשעבר, סמיח אל-מעיטה, אמר היום, יום חמישי, כי מה שקורה בגבול ירדן-סוריה אינו רק עניין סמים, אלא סחיטה איראנית נגד ממלכת ירדן – כך נאמר בראיון מיוחד שערך השר אל-מעיטה, בתוכנית "סוריה היום" ב-Suria TV.

השר אל-מעיתה אמר, "איראן מנסה לחדור לירדן והיא אובססית לעמאן", וציין כי ירדן הודיעה לראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, פרטים רבים  על הסחר והייצור של הסם ה"קפטגון" בסוריה, אבל הוא השתמש בתירוץ שכאוס מכה בארצו.

הוא הוסיף כי ממלכת ירדן לא קיבלה כל תגובה מהמשטר הסורי לפתרון שהיא הציעה לנשיא הסורי  להגעת המצב.

הוא ציין כי חלק מהכוחות במשטר הסורי רואים בסמים אמצעי להעניש מדינות שלא עמדו לצד משטר אסד במהפכה שפרצה נגדו.

בנאומו הדגיש אלמעיתה כי בשאר אל אסד מתמודד עם מדינות ערב בהתנשאות ומאמין שכל העולם זקוק לו, והדגיש כי "המשטר הסורי מתחכם איתנו, מתמהמה ומרוויח זמן".

בעקבות העימותים שהתרחשו בגבול עם סוריה, ירדן: הזהרנו לפני זמן מה על סכנת ההתפשטות האיראנית באזור.

קרדיט: אתר האופוזיציה האיראנית        קרדיט לתמונה: צבא ירדן