תקיפות אוויריות נרחבות על מיליציות איראניות במזרח סוריה

ביום ראשון הותקפו אתרים של מיליציות איראניות בעיר אלבוכמאל ובאזוריה הכפריים, מזרחית לדיר א-זור שבמזרח סוריה, על ידי כלי טיס לא מזוהים, ולאחר מכן פרצה אש באתרים שהותקפו בו-זמנית עם קולות הנפץ שנשמעו.
רשת החדשות “פרת פוסט” מסרה כי מל”טים לא מזוהים ביצעו תקיפות אוויריות על עמדות של מיליציה איראנית בעיר אלבוכמאל ובאזור הכפרי שלה, מזרחית לדיר א-זור, ביום ראשון בבוקר.

הרשת דיווחה כי כלי הטייס תקפו משאיות עמוסות נשק ותחמושת בכפר אל-ע’ברה באזור הכפרי אל-בוקמאל, מה שהוביל להשמדתן ולפריצת האש בהן.

وقصفت القوات الجوية الإسرائيلية سوريا ردا على الهجمات الصاروخية | الشرق برس

קרדיט: אלשרק ניוז

תקיפות דומות כוונו גם למחסן נשק של המיליצייה השיעית “פטימיון ” בשכונת אל-ג’מיעת ליד בית החולים עאישה בעיר אל-בוקמאל.

כמו כן, מחנה “סולימאני”, השוכן בעיירה אלסיאל – السيال  באזור הכפרי של דיר א-זור, הופצץ מהאוויר.

מחנה “סולימאני” הצבאי כולל מרכז אימונים ואזורי מגורים מאובטח של המיליציות האיראניות, לפי מה שדווח ב”אל-פורת פוסט”.

לפני מספר שבועות, “מחנה סולימאני” היה נתון לתקיפות אוויריות אמריקאיות שהגיעו בתגובה לתקיפות המיליציות האיראניות על בסיסי כוחות הקואליציה הבינלאומית בסוריה, לפי דברי גורמים אמריקנים.

רשת החדשות –  “נהר מדיה” המקומית אישרה כי פיצוץ אירע בשתי משאיות של מיליציות איראניות עמוסות בנשק ותחמושת לאחר שהן הותקפו ברחוב הראשי בעיירה אל-ע’ברה, מזרחית לדיר א-זור, מה שמרמז שהמטרה הותקפה על ידי מל”ט.

אתרי חדשות אחרים טענו כי הותקפה שיירת נשק עיראקית ,שכללה 5 משאיות ,  השייכת למיליציית אלחשד אלשעבי הנאמנה לאיראן, שהובילה טילים בליסטיים כבדים ממחסני משמרות המהפכה האיראנים למחסני חיזבאללה בלבנון.

האתרים טענו עוד כי בהסתמך על מקורות אמריקאים כלי הטייס שתקפו באזור משאיות ומחסני תחמושת היו של חיל האוויר הישראלי.