כיצד חוסל אלערורי? הגירסא הלבנונית!

גורם ביטחוני בכיר לבנוני אמר ביום רביעי לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההפצצה שהובילה להריגתם של מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי ושישה נוספים בפרבר הדרומי של ביירות ,ביום שלישי, בוצעה על ידי “טילים מונחים” ששוגרו על ידי ישראלי ממטוס קרב.

שלטונות לבנון ותנועת חמאס האשימו שלשום את ישראל בהריגת אל-עארורי בהפצצה, שלדברי סוכנות הידיעות הלאומית הרשמית בלבנון בוצעה באמצעות כטב”מ וכוונה למשרד של תנועת חמאס בפרבר הדרומי – הדאחיה של ביירות, מעוז חיזבאללה.

הגורם הביטחוני שמכיר את הנושא הסביר כי “ההתנקשות באל-עארורי התבצעה באמצעות טילים מונחים ששוגרו על ידי מטוס קרב, ולא על ידי כטב”מ.

המקור הסתמך על שני גורמים: הראשון, “דיוק הפגיעה, כי שום מזל”ט לא יכול לפגוע בדיוק הזה”, והשני הוא משקל הטילים, המוערך בכ-100 קילוגרם לכל אחד.

לפי הגורם הביטחוני הלבנוני, מטוס הקרב ירה 6 טילים, שניים מהם לא התפוצצו. לדבריו, שני טילים חדרו לגג, שתי קומות לפני שפגעו במקום המפגש של מנהיגי חמאס “פגיעה ישירה”.

עד ראיה מסר לרויטרס כי בפרבר הדרומי ראה כבאים ופרמדיקים מתאספים סביב הבניין הרב-קומתי עם חור גדול שנראה בקומה השלישית. גפיים וחלקי גוף נראו בצדי הדרך.

המקור אישר כי הטילים ששימשו בהפצצה שימשו מטוסי קרב ישראלים, והשירותים הצבאיים הלבנוניים ראו בעבר טילים דומים ששוגרו על ידי מטוסים ישראליים בדרום לבנון, לאחר תחילת ההסלמה עם ישראל בעקבות מלחמה בעזה.

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות