‏עשר נקודות לקראת מלחמה עם חיזבאללה, שנראית יותר ויותר סבירה. דעה

‏עשר נקודות לקראת מלחמה עם חיזבאללה, שנראית יותר ויותר סבירה:

1. צה"ל יגיע למלחמה הזו כצבא המנוסה ביותר בעולם (כמעט, שני רק לצבא האוקראיני), עם אינספור תובנות שנצברו בלחימה בעזה ובלחימה המוגבלת בצפון. מתאר הלחימה בעזה שונה, אבל הרבה מהתובנות רלוונטיות גם לצפון.

2. התקיפות של חיל האוויר והתותחנים בדרום לבנון בקושי מגרדות את קליפת הכוח של חיזבאללה. זה יותר טוב מכלום, אבל לא צריך להתבלבל ולעוף על עצמנו – חיזבאללה לא באמת נשחק עד עכשיו.

3. הציבור בישראל עדיין לא מבין עד הסוף את ההשלכות של מלחמה עם חיזבאללה. באופן טבעי אנשים מבצעים השוואה למה שמוכר להם – במקרה הזה, עימות עם חמאס – אבל העימות עם חיזבאללה יהיה שונה מאוד, עם מספר גבוה פי כמה של נפגעים בעורף ובחזית ועם עשרות אם לא מאות פגיעות ישירות בבניינים מדי יום.

4. בהקשר לנקודה 3, אנו צפויים למראות ולחוויות שטרם התנסינו בהם: הרס רב באתרים אייקוניים כגון מתחם הכנסת, הקריה, מגדלי עזריאלי ועוד; פגיעה במתקני תשתית חיוניים, אפשרות להפסקות חשמל נרחבות וכדומה. חשוב שנכיר את זה מראש כדי שזה לא ירפה את ידינו.

5. הדבר החשוב ביותר שניתן לעשות כדי לצמצם את מספר הנפגעים בעורף הוא שכל מי שאין לו ממ"ד בבית (כמוני) יעבור לגור אצל משפחה או חברים עם ממ"ד. יותר משלושה מיליון ישראלים משתייכים לקטגוריה הזו, למדינה אין שום אפשרות לפנות את כולם אבל רובנו יכולים לארגן לעצמנו פתרונות חליפיים.

6. זאת תהיה מערכה ארוכה, בין חצי שנה לשנה מהרגע שהיא תתחיל במלוא העוצמה. צריך להבין את זה מראש ולא להיקלע לדכדוך ולדיבורים על "דשדוש" אחרי חודשיים.

7. את חיזבאללה לא ניתן להשמיד כמו את חמאס, אבל במערכה נחושה אפשר לדחוק אותו צפונה מעבר לליטני ולשחוק מאוד את היכולות הרקטיות והקרקעיות שלו, באופן שיחזיר אותו לגודלו המקורי ויביא לכך שהוא יחדל להוות איום אסטרטגי.

8. ישראל, בסבירות גבוהה, תנצל את המלחמה כדי לתקוף את מתקני הגרעין באיראן. חיזבאללה הוא כוח המגן העיקרי של האיראנים בהקשר הזה, ואם עוצמת האש שלו מופעלת נגדנו בין כה וכה, זו הזדמנות להיפטר משני האיומים ביחד.

9. במידת האפשר צריך להרוג את נסראללה במכת הפתיחה של המלחמה.

10. צה"ל חזק משמעותית מחיזבאללה והחברה הישראלית קשוחה יותר ממה שחושבים, בוודאי אחרי 7 באוקטובר. יהיה קשוח אבל אנחנו ננצח, ונעשה את זה באופן שישנה את המזרח התיכון עשרות שנים קדימה.

קרדיט: תמיר מורג    קרדיט לתמונה: דובר צה"ל