אסד מחליף את מפקד חיל האוויר הסורי במסגרת קידומים בשורות הצבא

מקורות המקורבים למשטר אסד חשפו את מינויו של האלוף טייס תאופיק אחמד ח’דור למפקד חיל האוויר וההגנה האווירית בצבא הסורי, במקומו של האלוף סלאח כאסר ע’אנם, על רקע קידומים ומינויים חדשים המתקיימים על בסיס שנתי.

בשנת 2020 חשפו מקורות נאמנים למשטר את מינויו , באותו שנה, של האלוף הטייס תאופיק מוחמד ח’דור למפקד “הדיוויזיה האווירית ה-22”, שמפקדתו נמצאת בנמל התעופה שאייראט באזור הכפרי של מחוז חומס, לאחר שהועלה לדרגת אלוף.

האיש “ח’דור” נמצא ברשימת הסנקציות של ארה”ב יחד עם  קצינים מחיל האוויר והמודיעין של משטר אסד, והוא מגיע מהכפר בית ישוט, המזוהה עם העיר ג’בלה באזור הכפרי של נפת לטקיה, במערב סוריה.

מינויים חדשים בצבא סוריה:

ترقيات وتنقلات.. "بشار" يعيّن "توفيق خضور" قائداً لـ"القوى الجوية" | شبكة شام الإخبارية

 

תחת הכותרת “מזל טוב על אמון ההנהגה”, הפיצו כמה דפי חדשות נאמנים את שמותיהם של מספר קצינים שקודמו לדרגות גבוהות יותר או מונו לתפקידים חדשים, על פי החלטות שהוציא נשיא סוריה – בשאר אל- אסד, בתפקידו כ”מפקד העליון של הצבא”.

גורמי תקשורת המקורבים למשטר אסד אמרו כי הנשיא מינה את האלוף “מוחמד איברהים סבוח” למפקד הכוחות המיוחדים, והוא מאזור הבניאס, והוא הועלה לדרגת אלוף במהלך שנת 2022, וכן ישמש כמפקד ​הדיוויזיה  30 במשמר הרפובליקה.

כלי תקשורת המזוהים עם המשטר דיווחו כי הנשיא  נתן חסות ל”ישיבת סיום המושב השמונה עשר של ההנהגה והסגל הבכיר”, ותא”ל “עבדול רחמן קאסם חוריה” הועלה לדרגת אלוף, ויפעל במסגרת דיוויזיה 3 הפרושה באזור קלמון.

הקידומים והתפקידים החדשים כללו את תא”ל ראמז עלי דיב, תא”ל הטייס יוסף אל עלי ותא”ל ת’אר אג’יב, שמונה לסגן מפקד דיוויזיית החי”ר 5 בצבא סוריה.

האלוף חדור – המפקד החדש של חיל האוויר הסורי:

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות